cfr calatori Ministerul Transporturilor si al Infrastructurii


RO EN





Prima pagina / Servicii / Servicii pentru persoane cu mobilitate redusa(PMR)

Servicii pentru persoane cu mobilitate redusa(PMR)

COMPLETARE CERERE SERVICII PRM (click aici)

 Pentru persoanele cu mobilitate redusă(PMR) CFR Călători asigură gratuit, în anumite staţii  şi în anumite trenuri în trafic intern şi internaţional, următoarele tipuri de servicii:

  • Asistenţă în staţiile de plecare, de destinaţie şi în staţiile de schimbare a trenurilor, după caz, adaptat dizabilităţii fiecărui călător.
  •   Servicii suplimentare necesare PMR:
-         îmbarcarea şi debarcarea persoanelor în scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fără însoţitor, prin soluţii diferite în funcţie de greutatea acestuia
 
-         însoţirea în incinta staţiei CF şi până la îmbarcarea în tren a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental
 
-         însoţirea de la coborârea din tren până la ieşirea din staţie a persoanelor nevăzătoare, cu deficienţe de vedere sau de auz şi a persoanelor cu handicap mental
 
  •  Rezervarea locurilor speciale în trenurile în care există locuri dedicate transportului PMR (pentru transportul persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile)
 
  •      Asistenţă la bordul trenurilor în circulaţie
·        
    CFR Călători oferă servicii de asistenţă la toate trenurile de rang superior (IC si IR), numai între staţiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile PMR cu excepţia persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil.
Pentru persoanele cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil, se asigură servicii de asistenţă numai între staţiile deschise acestui tip de transport si doar la anumite trenuri.
 
Pentru a vizualiza statiile si trenurile pentru care se asigura astfel de servicii click aici 
 
Serviciile menţionate mai sus sunt asigurate pentru următoarele categorii de persoane cu mobilitate redusă:
    1. Persoane cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile
    2. Persoane fără vedere - orbi
    3. Persoane cu dizabilitate motorie
    4. Persoane cu deficienţe de auz
    5. Persoane cu deficienţe de vedere
    6. Persoane cu handicap mental
 
Pentru a beneficia de serviciile specifice aferente dizabilităţii dvs. pentru călătoria pe calea ferată, este necesar să le solicitaţi cel mai târziu cu 48 ore înainte de data călătoriei, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare etc.) astfel:

o       prin completarea formularului tipizat disponibil în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi,  
                                      sau
o       prin  completarea on-line a cererii de servicii PMR (click aici)
 
În cazul în care veţi completa formularul tipizat în punctele de vânzare ale CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj, sub îndrumarea personalului din ghişeu trebuie să ţineţi cont de următoarele:
  • Cererea dvs. de asistenţă va fi înregistrată sub un număr unic ce vă va fi comunicat la depunerea cererii.
  • Legitimaţiile de călătorie necesare călătoriei dvs. trebuie achiziţionate începând din ziua următoare în maxim 3 zile calendaristice, dar nu mai târziu de 24 ore înainte de data şi ora de plecare a primului tren din ruta aleasă de dvs. La achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie vi se va înmâna “Formularul tip de confirmare a asigurării serviciilor solicitate”, ce va conţine toate detaliile necesare călătoriei dvs.
  • În cazul în care nu achiziţionaţi legitimaţiile de călătorie în termenul precizat, solicitarea dvs. va fi anulată.
Este important să ştiţi că puteţi solicita servicii de asistenţă şi în cazul în care deţineţi legitimaţii de călătorie şi rezervări în trafic internaţional cu urcare, schimbare de tren sau coborâre într-o staţie de pe teritoriul României. În acest caz, vă rugăm să prezentaţi aceste legitimaţii la depunerea cererii de asistenţă şi să completaţi formularul tipizat corespunzător sub îndrumarea personalului din ghişeu.
În situaţia în care după achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie doriţi anularea acesteia şi restituirea tarifelor achitate, este necesar să vă prezentaţi în orice punct de vânzare al CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj înainte de plecarea primului tren din ruta aleasă de dvs. unde veţi completa un formular de renunţare la serviciile specifice solicitate şi anulare a călătoriei
 
Prezentarea certificatului nominal ce atestă dizabilitatea este obligatorie în următoarele situaţii:
 
·        La solicitarea serviciilor specifice într-un punct de vânzare al CFR Călători sau alţi distribuitori autorizaţi, staţii CF sau agenţii de voiaj pentru completarea formularului tipizat
 
·        La prezentarea în staţia de plecare dacă solicitarea dvs. a fost efectuată on-line
 
 
Informaţii suplimentare puteţi solicita de la Birourile Relaţii cu Publicul sau la telefon 0731990987, de luni până duminică în intervalul orar 8.30 – 19.30. Pentru a vizualiza lista staţiilor în care există Birouri Relaţii cu Publicul şi programul de funcţionare al acestora, click aici

           De asemenea, puteti adresa intrebarile dvs. prin mail pe adresa
PRMcentral@cfrcalatori.ro

Pentru a vizualiza pe harta diverse informatii despre serviciile in statii , inclusiv statiile care au servicii PMR click  aici