CFR Călători își menține transparența în relația cu partenerii sociali și își exprimă disponibilitatea participării la  discuții pentru identificarea unor soluții viabile la revendicările sindicale, astfel încât să poată fi asigurate condițiile de muncă și drepturile legale ale angajaților. În acord cu prioritățile stragice ale Ministerului Transporturilor din Master Planul General de Transport (MPGT), pe termen mediu și lung, în vederea creșterii calității serviciilor pentru transportul călătorilor pe calea ferată condiție obligatorie impusă de regulamentele din legislația europeană în vigoare, CFR Călători derulează proiecte de investiții pe două direcții, și anume:
1. Achiziția de trenuri noi (material rulant) și achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren și
2. Modernizarea materialului rulant.
Considerăm că este foarte important pentru clienți să aibă acces la servicii diversificate, în pas cu evoluția noilor tehnologii.
 
Vineri, 22 aprilie 2016, Directorul General al CFR Călători, Iosif SZENTES a fost prezent în mijlocul oamenilor care au participat la mitingul din fața Ministerului Transporturilor.  La discuțiile care au avut loc, acesta le-a transmis oamenilor: << Sunt deschis dialogului, iau în serios ideea de echipă și ideea de performanță în management. Am început anul 2016 cu majorări salariale de 10% și acordarea tichetelor de masă. Încerc să identific cât mai multe din problemele și nevoile cu care ne confruntăm și îmi doresc ca împreună să le găsim rezolvare. Voi sta alături de toți cei care împărtășesc aceleaşi valori ale corectitudinii și mulțumesc fiecărui ceferist onest care vine de aceeași parte a locomotivei cu care va trebui să ducem mai departe trenul numit “CFR”.>>
 
Printre revendicările oamenilor s-au numărat lipsa investițiilor în sistemul feroviar, revizuirea legislației specifice sistemului de transport feroviar privind salarizarea, sistemul de pensii, asistența socială și juridică,  etc.
 
Cu toate problemele pe care le întâmpină la duratele de parcurs, CFR Călători încearcă - printr-o politică de îmbunătățire a serviciilor - să satisfacă într-o măsură cât mai mare așteptările pasagerilor. Managementul CFR Călători a fost și este în contact cu clienții săi și consideră importantă realizarea acestor proiecte de ridicare a standardelor călătoriei cu trenul. Mai mult, piața concurențială în continuă dezvoltare ne obligă să ținem pasul și să răspundem nevoilor de mobilitate a oamenilor. Aceștia, pe bună dreptate, vor să circule în condiții civilizate și au posibilitatea de a alege.
 
1. Achiziția de trenuri noi (material rulant) și achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren
CFR Călători nu a mai beneficiat de investiții de la Bugetul de stat de mai bine de 5 ani. În ceea ce privește achiziția de material rulant nou, sunt două proiecte mari, şi anume achiziţia a 83 de trenuri electrice noi și a 27 de automotoare Diesel. Aceste două proiecte însumează peste 500 de milioane de euro, durata de derulare fiind până în 2020, la care se adaugă cei doi ani în plus de implementare, aşa cum este regula la fondurile europene. Estimăm încheierea acordului cadru cu câștigătorul licitației până în luna decembrie a acestui an. Achiziția de material rulant crează contextul favorabil dezvoltării programului de îmbunătățire a serviciilor feroviare prin introducerea unor noi trenuri cu viteză sporită. Chiar dacă nu suntem la nivelul trenurilor de mare viteză din Europa, distanța București –Constanța de 225 de km se parcurge în mai puțin de 2 ore, cu viteza maximă de 160 km/oră. Acest program se va continua și pentru rutele București-Brașov și București –Craiova.
 
Tot pentru creșterea calității serviciilor oferite este și investiția care se va face în dezvoltarea sistemul de e-ticketing prin achiziția de dispozitive mobile de emitere și verificare bilete de călătorie în tren, alături de managementul traficului, de localizare automată a vehiculelor, de video-supraveghere și de people counting.  Acestea sunt condiții obligatorii impuse prin regulamentele din legislația europeană în vigoare. Proiectul „sisteme e-ticketing” va putea fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) Axa 2, Obiectivul specific 2.7 – Creșterea sustenabilității și calității transportului feroviar, Acțiunea B2, cât și activitățile urmărite de Program și MPGT.
Strategia de finanțare pentru perioada 2014-2020 vizează creșterea atractivității transportului feroviar pentru utilizatori prin servicii optimizate și prin condiții de călătorie de calitate (servicii competitive și comerciale, mers de tren cu frecvență atractivă, material rulant modern). Documentația aferentă POIM Axa 2, OS 2.7 se regăsește la http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014. În perioada următoare se va iniția procedura de achiziție publică, cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind achizițiile publice. Aceasta va permite participarea oricărui furnizor care dorește să se înscrie la licitație. Anunțurile vor fi publicate în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. 
 
2. Modernizarea materialului rulant 
Legat de a  doua mare direcție, în paralel și pe termen scurt, intenționăm să  modernizăm 30 de vagoane pentru care există acord-cadru şi banii prevăzuţi în planul de investiţii, din fondurile proprii ale CFR Călatori. În primele luni ale lui 2016 au ieșit din fabrică primele 5 vagoane care sunt în circulație deja, călătorii putându-se bucura de condiții civilizate de transport.
 
În plus, intenţionăm să mai modernizăm alte 40 de vagoane apte să circule cu 200 km/h și 20 de locomotive electrice. 15 sunt deja prevăzute în planul de investiţii aferent lui 2016. Acestea pot ajunge la viteze de până la 200 km/oră, au surse multi-tensiune şi pot fi folosite în componenţa trenurilor noastre care ajung la Viena. De asemenea, pentru 59 de vagoane se vor realiza servicii de adaptare a instalației de alimentare cu energie electrică și a părții de răcire a instalațiilor de climatizare.
  
Prin implementarea acestor proiecte, care sunt condiții obligatorii impuse de regulamentele din legislația europeană în vigoare, transportul feroviar de pasageri din România încearcă să se alinieze standardelor oferite de administrațiile feroviare europene.
    
 
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Arhivă Comunicate de presă