11 ianuarie 2017 / UPDATE ora 15:45

Întârzierile trenurilor la sosirea/plecarea din Gara de Nord încep să se diminueze și vor scădea în funcție de normalizarea situației meteo. Personalul feroviar intervine şi la această oră la intrarea în Gara de Nord pentru deszăperirea aparatelor de cale pe tot complexul de linii care asigură intrarea şi expedierea trenurilor în şi din staţie.

Pe ruta București – Constanța se circulă în continuare cu plug antemergător. În cursul dimineții legătura feroviară între aceste orașe a fost asigurată astfel:

>>spre CONSTANŢA:
IR 1583, cu plecare din Bucureşti Nord la 11:03, în loc de 09:30
>>de la CONSTANŢA:
IR 12096, cu plecare din Constanța la 07:30

Următoarele trenuri programate să circule pe această rută sunt:
>>spre CONSTANŢA:
IR 12897, cu plecare din București Nord în jurul orei 20:30
>>de la CONSTANŢA:
IR 12896, cu plecare din Constanța la ora 19:00

=====
foto iarna 611 ianuarie, update ORA 12.30 / ninge viscolit, condiții meteo extreme.

În funcţie de evoluţia vremii, se fac eforturi pentru ca traficul feroviar să fie asigurat pe magistrale, între marile orașe, astfel încât să nu existe zone izolate pentru perioade mari de timp.
Menționăm că circulaţia trenurilor va fi adaptată condiţiilor meteo extreme și pe parcursul zilei de miercuri și joi dimineața. Se intervine constant cu utilaje și echipaje feroviare pe raza Regionalelor București, Craiova, Brașov, Galați, Constanța.

- În Gara de Nord București intrările/expedierile trenurilor se realizează cu dificultate, din cauza stratului mare de zăpadă. Se înregistrează întârzieri estimate între 60 și peste 100 de minute, atât la sosire cât și la plecare. Aceste întârzieri vor scădea în funcție de normalizarea situației meteo.
A fost suplimentat numărul personalului care intervine la această oră pentru deszăperirea aparatelor de cale pe tot complexul de linii care asigură intrarea şi expedierea garniturilor în şi din Gara de Nord.
Deoarece intervenţiile pentru asigurarea fiecărui parcurs de intrare/expediere din Gara de Nord se operează individual pentru fiecare tren în parte, trenurile care trebuie să ajungă în Gara de Nord staţionează temporar în parcurs, astfel încât personalul feroviar să poată interveni pentru deszăpezirea şi curăţarea aparatelor de cale şi a liniilor.
De asemenea, există dificultăţi şi în pregatirea garniturilor şi scoatrea lor la peron pentru înscrierea în circulaţie.

- Pe ruta București – Constanța se circulă cu plug antemergător.
În cursul acestei dimineți am încercat realizarea unei legături dus de la București (9:30 plecare programată, 11h03 plecare reală) către Constanța și retur (07h30 plecare din Constanța; la ora 12.00 trecuse de Pod Cernavoda cu 206 minute intarziere).
De asemenea, și după-amiază încercăm să realizăm legătura dintre aceste orașe: către Constanța (20h30 plecare din București Nord) și către București Nord (19h00 plecare din Constanța).
Referitor la circulaţia trenului IR 1862, care circula pe ruta Constanța – Fetești – Făurei – Iași, a fost retras în Constanţa la ora 04.50. În cursul nopţii de 10/11 ianuarie, plugul locomotivei s-a rupt în urma impactului cu un corp străin aflat în gabarit, între stațiile Dorobanțu şi Medgidia. Călătorilor li s-a asigurat în gara Constanţa asistență, ceai și alimente. Pentru continuarea călătoriei, pasagerii au fost preluaţi de trenul suplimentar 12096 care a plecat din Constanța în cursul dimineţii, la ora 07:30, spre București, cu plug de zăpadă antemergător, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.

-----------------

11 ianuarie, ORA 9:54


Ninge viscolit, condiții meteo extreme / se circulă cu plug antemergător pe ruta București - Constanța

Circulaţia trenurilor va fi adaptată și pe parcursul zilei de miercuri condiţiilor meteo extreme. În funcţie de evoluţia vremii, se fac eforturi pentru ca traficul feroviar să fie asigurat pe magistrale, între marile orașe. In cursul acestei dimineți încercăm să realizăm o legătură dus și una întors de la București (9:30 plecare programata, 11h05 plecare reala) către Constanța și retur (7h30 plecare Constanța).

De asemenea, și după-amiază încercăm să realizăm legătura dintre aceste orașe: către Constanța (19h00 plecare din București Nord) și către București Nord (20h30 plecare din Constanța).

Se intervine constant cu utilaje și echipaje feroviare pe raza Regionalelor București, Craiova, Galați, Constanța.

Așa cum s-a întâmplat zilele anterioare și astăzi ne vom organiza unde va fi necesar astfel încât pasagerii să primească ceai cald, cafea, sandvișuri, în funcție de posibilitățile din teren.

PRIORITATEA noastra este aceea de a asigura oamenilor un transport fara riscuri și de a realiza legături între marile orașe, pe magistrale.

Din cele 1300 de trenuri ale CFR Călători care circulă zilnic în România, s-a luat decizia de a anula sub 10% dintre acestea pentru facilitarea accesului utilajelor și a echipelor de intervenții și pentru evitarea unor situații neplăcute pentru pasageri.

// LISTA trenuri anulate anulate în prezent pentru data de 11 ianuarie 2017: 
https://docs.google.com/…/14QQuSH8T2uFju2EByAt_TqJXR2…/edit…
Vom face actualizari periodice, în funcție de evoluția condiţiilor meteo şi de situația din teren. //

INFO UTILE și RECOMANDĂRI:
https://m.facebook.com/story.php…

Restituire contravaloare bilete, renunțare la călătorie

Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie, vor primi,la cerere, contravaloarea contravaloarea biletelor/călătoriilor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiuneaTarife în ţară - http://aplicatii.cfrcalatori.ro/ro/tarife-tara/renuntare-calatorie   

 

 

Arhivă Comunicate de presă