Călătoria cu trenul pe fondul fenomenelor meteo extreme

Postat acum 1 an ago

1 iulie 2024 România se confruntă cu temperaturi extrem de ridicate ce au impact și în transportul feroviar. Ca atare se extind restricțiile de viteză pe calea ferată pe perioada prognozată de meteorologi ca fiind caracterizată cu fenomene meteo extreme: caniculă și furtuni puternice. Prioritatea CFR Călători este siguranța pasagerilor și face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Aceste temperaturi ridicate, instabilitatea atmosferică, incediile de vegetație și furtunile nu afectează doar România, ci întreaga Europă și implicit transportul feroviar din acestea. Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectată infrastructura feroviară precum și materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confrunta atât…

Citește mai mult

Degajarea de fum de la IR 1920 Mangalia – Oradea nu a pus în pericol siguranța călătorilor

Postat acum 1 an ago

29 iunie   Astăzi, 29 iunie 2024, în stația Chișineu Criș, s-a produs o degajare de fum la trenul IR 1920 Mangalia – Oradea. Precizăm că nu a fost nicio clipă vorba despre foc, respectiv incendiu. Degajarea de fum a fost izolată de personalul de locomotivă cu mijlocele din dotare. Siguranța și securitatea pasagerilor și a personalului propriu nu au fost puse în pericol. Preventiv până la îndepărtarea degajării de fum, călătorii din primul vagon, cel de lângă locomotivă, au fost mutați în celelalte vagoane. Precizăm faptul că toți călătorii au rămas în tren neexistând risc de incendiu. Conform procedurilor mecanicul de locomotivă a anunțat la 112 acest incident, fapt care explică prezența pompierilor la fața locului, intervenția lor nemaifiind necesară în acest caz. Trenul…

Citește mai mult

Circulația trenului IR 1831 Timișoara Nord – Iași

Postat acum 1 an ago

Trenul IR 1831 Timișoara Nord – Iași, cu plecare din Timișoara Nord în această dimineață – 29 iunie 2024, va ajunge la Iași cu o întârziere de aproximativ 300 de minute. Întarzierea este generată de defectarea locomotivei în stația Lugoj. Trenul își va relua circulația în condiții de siguranță cu o locomotivă de ajutor care va sosi de la Arad, după efectuarea tuturor procedurilor specifice unei asemenea situații (acțiuni de manevră detașare/atașare, proba frânei etc). CFR Călători a oferit călatorilor din trenul IR 1831, în stația Lugoj, apă și produse de patiserie. CFR Călatori cere scuze călătorilor pentru neplăcerile întâmpinate.

Citește mai mult

Update -Incendiu de vegetatie între Mircea Vodă – Medgidia

Postat acum 1 an ago

  update – 28 iunie 2024 La ora 19:57 a fost repusă sub tensiune și linia de contact de pe firul 2 de circulație dintre stațiile feroviare Mircea Vodă și Medgidia. Toate trenurile CFR Călători care au staționat au fost reînscrise în circulație în condiții de siguranță. ====== update – 28 iunie 2024 La ora 19:40 s-a redeschis circulația pe un fir de circulație, iar 3 trenuri dintre cele 8 au fost reînscrise în circulație. ====== 28 iunie 2024 Circulația feroviară între stațiile Mircea Vodă și Medgidia (de pe secția Medgidia – Fetești) este întreruptă temporar ca urmare a unui incendiu de vegetație care a cauzat închiderea alimentării cu energie electrică a firelor de contact de pe ambele linii de circulație. În prezent, opt trenuri…

Citește mai mult

Limitări de viteză pe fondul fenomenelor meteo extreme de caniculă

Postat acum 1 an ago

28 iunie 2024   CFR Călători informează că urmare a limitărilor de viteză impuse de către administratorul infrastructurii feroviare –  CFR SA, în zonele afectate de fenomenele meteo extreme de caniculă, se înregistrează întârzieri în circulația trenurilor. Această măsură aplicată de administratorul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România. Reamintim că în zilele cu temperaturi exterioare caniculare (de multe ori chiar și de peste 50 – 55 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, instalațiile de climatizare riscă să nu mai poată asigura răcirea şi să funcţioneze în regim de ventilație.   CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în…

Citește mai mult

Circulația trenului IR 1992 Timișoara Nord – Mangalia

Postat acum 1 an ago

27 iunie 2024 Trenul IR 1992 Timișoara Nord (pl 17:51) – Mangalia (sos 09:28), cu plecare din Timișoara Nord în data de 26 iunie 2024, va sosi la destinație cu o întârziere semnificativă, de peste 300 de minute. Principalele cauze care au condus la această întârziere, sunt: lovirea unui copac aflat în gabaritul liniei ce a condus la avarierea locomotivei și a necesitat schimbarea acesteia remedierea unei defecțiuni apărute la un vagon lipsă tensiune în firul de contact dintre stațiile Balota și Tamna din cauza fenomenelor meteorologice În stația Fetești, călătorilor li se va oferi apă. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate şi le mulţumește pentru înţelegere. Informații despre circulația trenurilor: la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern). la numerele de telefon…

Citește mai mult