Blog

Faleza Dunării și Tunelul Filești în Anul European al Căilor Ferate!

Postat 13-07-2021 in Evenimente

Calea ferată conectează toate zonele importante ceea ce face ca trenurile să asigure mobilitatea persoanelor care călătoresc în scop de afaceri, navetă, recreațional etc. Este o invenție care în timp a schimbat lumea, contribuind ca factor de progres la dezvoltarea economică și la modelarea omului modern. În Anul European al Căilor Ferate, CFR Călători vă propune pe lângă destinațiile tradiționale de concediu și recreere – mare și munte, să explorați cu trenul și alte zone frumoase din țară, de aceasta data Faleza Dunării din Galați, cea mai lungă faleză fluvială din Europa! Trebuie să luați trenul CFR Calatori până la Galați –  singurul oraș din România așezat pe trei provincii istorice Moldova, Țara Românească și Dobrogea – și aici puteţi să vă plimbaţi pe Faleza Dunării. Întinsă…

Citeste mai mult

Măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 în perioada stării de alertă

Postat 03-10-2020 in Evenimente

1. Transportul pasagerilor se realizează în conformitate cu prevederile în vigoare, respectiv cu regulile de igienă și comportament emise de autorități pentru protecția persoanelor și prevenirea infecției cu Covid-19. Se recomandă: – Evitați călătoriile în orele de vârf, dacă este posibil – Înainte de începerea călătoriei spălăți/dezinfectați mâinile – Înainte de îmbarcare/coborârea în/din tren, permiteți celorlalţi pasageri să urce/coboare în siguranţă, aşteptând la o distanţă suficientă – Toate zonele/uşile de intrare/ieşire disponibile să fie utilizate uniform 2. Purtarea măștii de protecție care să acopere nasul și gura este obligatorie în toate gările, la urcarea/coborârea din trenuri precum și pe toată durata călătoriei. Se recomandă: – Utilizarea mănușilor de unică folosință – Păstrarea distanţei suficiente între pasageri, în ciuda utilizării măştii de protecţie – Pasagerii să…

Citeste mai mult

Promovează-ți afacerea cu noi!

Postat 03-10-2020 in Evenimente

Vrei să te promovezi în toată țara? Dacă răspunsul tău este DA, atunci noi suntem aici pentru tine! Poți alege dintr-o gamă variată de servicii de reclamă și publicitate, precum: Reclamă pe verso bilete CFR Călători, pentru loturi de minim 6.000.000 unităţi de bilet ce pot să acopere întreg teritoriul ţării (reţeaua feroviară deservită de CFR Călători). Macheta reclamei va fi realizată în policromie şi poate avea o suprafaţă de maximum 25.65 cmp (45 mm x 57 mm) Colantare interioară (de exemplu personalizare huse pentru tetierele scaunelor ) și exterioară material rulant; Distribuirea de materiale publicitare (reviste, fluturaşi, broşuri, etc) la casele de bilete din stațiile și agențiile de voiaj CFR şi/sau în trenurile CFR Călători aflate în circulaţie; Sampling de mostre gratuite (care au…

Citeste mai mult

Gara regală Bucureşti Băneasa

Postat 04-08-2021 in Evenimente

Construită în aceeaşi perioadă cu gara regală Sinaia (1937-1938) şi odată cu pasajul subteran de la Fântâna Mioriţa, Gara regală Bucureşti Băneasa a fost destinată primirilor şi plecărilor regelui Carol al II-lea, ale membrilor guvernului, ale familiei regale şi înalţilor demnitari invitaţi în capitală. Esplanada care leagă gara Băneasa de şoseaua principală permitea alinierea trupelor şi dezvoltarea cortegiilor. În perioada comunistă gara a devenit gară prezidențială, iar în prezent este utilizată pentru îmbarcarea/debarcarea călătorilor la unele trenuri care circulă pe magistrala 800. Din 2012, Gara Regală Băneasa, gară cu semnificație istorică, este folosită periodic de Familia Regală a României ca punct de plecare și de sosire pentru călătoriile-simbol efectuate de ASR Principesa Margareta cu Trenul Regal. De aici, în 2017, Regele Mihai I a plecat…

Citeste mai mult

Viaductul Caracău -cel mai mare viaduct în arc din beton din România

Postat 29-07-2021 in Evenimente

Viaductul Caracău din județul Harghita, este cea mai importantă construcţie de pe traseul căii ferate Miercurea-Ciuc – Ghimeş dat în folosinţă la 18 octombrie 1897, odată cu  deschiderea liniei Ciceu – Ghimeş – importantă datorită faptului că uneşte Moldova cu Transilvania. Realizat într-o regiune montană, pe un teren accidentat, dificil de accesat, reprezintă cea mai mare lucrare de artă executată la CFR după construcția podului de la Cernavodă. A fost distrus în ambele războaie mondiale, în 1916 şi respectiv 1944 și reconstruit de fiecare dată. După cel de-al Doilea Război Mondial, din decembrie 1944 și până în 12 februarie 1945 inginerii constructori români au realizat un viaduct provizoriu, complet din lemn. Aceasta a fost o performanță unică în istoria construcțiilor feroviare. În paralel s-a început…

Citeste mai mult

10% REDUCERE la Pass-ul Interrail

Nu rata reducerile de vară! În perioada 22 iulie – 03 august 2021 te așteptăm cu REDUCERI de 10% la Pass-urile Interrail! Ce trebuie să știi? Poți alege …  Interrail Global Pass pentru călătoria în 33 de țări din Europa sau Interrail One Country Pass ideal pentru călătoria într-una din țările din Europa. Prețuri Interrail Global Pass Promoţional 10% Reducere! Prețuri Interrail Global Pass Promoţional – redus cu 10%: VALABILITATE ADULT Cl.1  ADULT Cl.2 COPIL** TANAR <28 Cl.1 TANAR <28 Cl.2 SENIOR >60 Cl.1 SENIOR >60 Cl.2 4 zile din 1 lună (Flexi) 295,00 € 221,00 € 0 € 221,00 € 167,00 € 266,00 € 199,00 € 5 zile din 1 lună (Flexi) 338,00 € 254,00 € 0 € 254,00 € 191,00 € 304,00 € 229,00…

Citeste mai mult

Calea ferată Filiași – Bumbești – Livezeni

Postat 20-07-2021 in Evenimente

Calea ferată Filiași – Bumbești – Livezeni face legătura Podișului Transilvaniei cu Câmpia Română prin bazinul carbonifer din Valea Jiului și este celebră în istorie pentru porțiunea Bumbești – Livezeni terminată la câțiva ani după cel de-al Doilea Război Mondial. Pe lângă importanţa capitală în transportul feroviar, calea ferată ce străbate Defileul Jiului oferă şi privelişti spectaculoase. În lungime de 117 km, linia a fost construită de administrația CFR între anii 1886-1948 în cinci etape. În primele 2 etape tronsoanele feroviare Filiași – Cărbunești (46 km) și Cărbunești – Târgu Jiu (24 km) au fost inaugurate în anul 1888, lucrându-se într-un ritm susţinut pentru că erau declarate lucrări de utilitate publică. Timp de 27 de ani, localitatea Târgu Jiu a fost capăt de linie pe…

Citeste mai mult

Istoria trenului regal

Postat 06-07-2021 in Evenimente

Trenul Regal a fost martorul unei părți importante a istoriei României trecând prin trei forme de guvernământ: monarhie, comunism și democrație. Trenul a fost comandat de Regele Ferdinand I în 1926 la uzinele Ernesto Breda Construzioni Meccaniche din Milano, pentru ca el împreună cu Regina Maria să poată realiza vizite de stat în țările vecine. Trenul a fost gata la un an după moartea Regelui Ferdinand și a rămas să fie utilizat de familia acestuia. Trenul este compus din Vagonul-Sufragerie, Vagonul-Regelui, Vagonul-Reginei, Vagonul-Invitaților și Vagonul-Casei Majestății Sale Regelui. Vagonul-Sufragerie este cel în care au fost ținute dineuri oficiale și este alcătuit din sufragerie, unde au loc 24 de persoane la masă și un salon cu 12 locuri. În Trenul Regal, de-a lungul timpului, au călătorit…

Citeste mai mult