Închiderea temporară a circulației feroviare prin stația de frontieră Valea lui Mihai

14 martie 2020

Având în vedere deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, începând de astăzi (14 martie 2020), se închid temporar, pe o perioadă determinată de 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii, anumite puncte de trecere a frontierei cu circulație feroviară. Decizia afectează trenurile operate în comun de CFR Călători și MAV-Start care tranzitează frontiera de stat de la Valea lui Mihai. Astfel, circulația următoarelor trenuri se suspendă începând de mâine:

– 6811 Oradea – Debrecen

– 6823 Satu Mare – Debrecen

– 687 Satu Mare – Wien Hbf.

– 6812 Debrecen – Oradea

– 6822 Debrecen – Satu Mare

– 686 Wien Hbf – Satu Mare

Călătorii care au bilete cumpărate la trenurile menționate pot solicita restituirea integrală a contravalorii legitimațiilor de călătorie.

În cazul legitimațiilor de călătorie cumpărate pentru această perioadă la trenurile internaționale care trec prin alte stații de frontieră și se dorește renuntarea la călătorie, restituirea tarifelor legitimațiilor se efectuează conform reglementărilor internaționale în vigoare, aduse la cunoștința pasagerilor la momentul cumpărării. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Internațional / Informații de călătorie.

CFR Călători solicită pasagerilor săi respectarea atât a setului de reguli emis de Ministerul Sănătăţii în vederea combaterii răspândirii infecției cu Covid-19 pe teritoriul ţării noastre, pentru restrângerea efectelor, protecția, siguranța și securitatea lor, a celorlalți călători și personalului feroviar, cât și respectarea deciziilor luate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și organele competente.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Recomandări la călătoria cu trenul pentru evitarea răspândirii infecției cu Covid-19

11 martie 2020

În contextul combaterii răspândirii infecției cu Covid-19, pentru restrângerea efectelor, protecția, siguranța și securitatea călătorilor, pentru evitarea supra-aglomerării la anumite trenuri din această perioadă, având în vedere și suspendarea cursurilor universitare, rugăm pe toți pasagerii și în special studenții:

  • să evite aglomerația (având în vedere recomandările Ministerului Sănătății) și să folosească toate trenurile puse la dispoziție de CFR Călători, și din zilele următoare, nu doar de astăzi;
  • să își planifice din timp călătoria;
  • să îşi procure cu anticipație legitimaţiile de călătorie, de preferat online;
  • să respecte Setul de reguli emis de Ministerul Sănătăţii și deciziile organelor abilitate;
  • să mențină distanța de cel puțin 1 metru față de celelalte persoane din punctele de vânzare bilete;
  • să efectueze plata cu cardul acolo unde este posibil în punctele de vânzare bilete.

Biletele pot fi achiziţionate cu anticipație de pe următoarele canale:

  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • online de pe cfrcalatori.ro;
  • și dacă nu este posibil altfel, direct de la casele de bilete din gări, agenţii de voiaj CFR și distribuitori autorizați (agenții de turism), unde este recomandată păstrarea distanței de cel puțin 1 metru față de celelalte persoane.

 

Vă reamintim Setul de 10 reguli pentru a preveni răspândirea infecţiei cu Covid-19 emis de Ministerul Sănătăţii:

  1. Spălați-vă mâinile de multe ori;
  2. Evitați contactul cu persoane care sunt suspecte de infecții respiratorii acute;
  3. Nu vă atingeți ochii, nasul şi gura cu mâinile;
  4. Acoperiți-vă gura și nasul dacă strănutați sau tușiți;
  5. Nu luați medicamente antivirale şi nici antibiotice decât în cazul în care vă prescrie medicul;
  6. Curățați toate suprafețele cu dezinfectanți pe bază de clor sau alcool;
  7. Utilizați masca de protecție doar în cazul in care suspectați că sunteți bolnav sau în cazul în care acordați asistență persoanelor bolnave;
  8. Produsele ”MADE in CHINA” sau pachetele primite din China nu sunt periculoase;
  9. Sunați la 112 dacă aveți febră, tușiți sau v-ați întors din China sau zonele în carantina din Europa de cel puțin 14 zile;
  10. Animalele de companie nu transmit coronavirus.

CFR Călători a reușit în doar o lună să crească numărul de vagoane și locomotive introduse în circulație

 4 martie 2020 

CFR Călători are un parc activ de vagoane mai mare, de la sfârșitul lunii februarie. Creșterea este de 3,6 %, într-o lună, ceea ce reprezintă un procent comparabil cu media europeană anuală în ceea ce privește variația de parc. Numărul de vagoane puse în circulație de CFR Călători a ajuns la 881.

Au fost reparate și modernizate 59 de vagoane (54 reparate, 5 modernizate). De asemenea, compania a retras 28 de vagoane pentru a fi introduse în reparații.

Vagoanele reparate și cele modernizate sunt deja introduse în trenurile InterRegio care circulă în toată țara. În luna ianuarie parcul activ al companiei era de 850 de vagoane.

’’În prima zi de mandat am stabilit ca obiectiv creșterea parcului activ de vagoane de la 850 la cel puțin 1000 (Obiectivul 1000+).  După o lună de activitate la CFR Călători, am crescut parcul activ cu 31 de vagoane. Continuăm!’’, a declarat Dan M. Costescu, director general CFR Călători.

Și numărul de locomotive și automotoare reparate și puse în circulație în luna februarie a crescut cu 8 unități, față de zero (0) în ianuarie.

CFR Călători continuă să pună în centrul deciziilor sale, calătorul și nevoile sale. Pe lângă suplimentarea zilnică a locurilor din trenuri, compania va crește în continuare și parcul activ de vagoane. În mod transparent, pe situl companiei, va fi afișat, lunar, graficul cu numărul de vagoane CFR Călători aflate în circulație.

 

imagini vagoane modernizate:

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Sistemul regândit acum o lună pentru suplimentarea capacității trenurilor se aplică în fiecare zi

Și în acest sfârșit de săptămână trenurile CFR Călori circulă cu o capacitate mărită.

Sunt puse la dispoziția călătorilor 42.000 de locuri în garniturie CFR Călători către/dintre orașele cu cele mai multe cereri (Brașov, Constanța, Galați, Craiova, Tg. Jiu, Buzău, Timișoara, Suceava, Iași, Cluj Napoca, Oradea)

Spre exemplu, vineri si sâmbătă au circulat cu vagoane suplimentate pe rutele aglomerate:

  • IR 1583 Constanța – București Nord a avut o creștere a capacității de transport la 173% față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 3 vagoane (528 de locuri față de 306 într-o zi obișnuită);
  • IR 1660 Iași – București Nord a avut o creștere a capacității de transport la 220% față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 4 vagoane (514 de locuri față de 234 într-o zi obișnuită);
  • IR 12538 Cluj Napoca – Brașov – București Nord – a avut o creștere a capacității de transport la 226% față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 3 vagoane (430 de locuri față de 190 într-o zi obișnuită);

Duminică, volumul maxim de trafic este mai mare, drept pentru care și numărul de locuri a fost dublat pe rutele aglomerate din toată țara. Astfel că, la cele 50 de trenuri introduce în programul de suplimentări a fost crescută capacitatea la 23 000 de locuri. Spre exemplu:

  • IR 1574 Galați – București Nord a avut o creștere a capacității de transport la 257% față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 8 vagoane (756 de locuri față de 278 într-o zi obișnuită);
  • IR 1636 Brașov – București Nord a avut o creștere a capacității de transport la 364 % față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 7 vagoane (703 de locuri față de 193 într-o zi obișnuită);
  • IR 1752 Suceava – Bacău – București Nord a avut o creștere a capacității de transport la 183% față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 6 vagoane (780 de locuri față de 426 într-o zi obișnuită);
  • IR 1584 Constanța – București Nord a avut o creștere a capacității de transport la 215% față de o zi obișnuită, fiind suplimentat cu 5 vagoane (658 de locuri față de 306 într-o zi obișnuită);

CFR Călători va suplimenta în fiecare zi componența garniturilor, în funcție de cerere, și în funcție de parcul de material rulant pe care compania îl are deocamdată la dispoziție.

Recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre condiţiile meteo şi să solicite informaţii despre eventualele întârzieri şi posibilele modificări survenite în circulaţia trenurilor la personalul nostru din staţii sau:

  • 021.9521 – INFO CFR (plecări /sosiri stația București Nord).
  • numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe rola secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • 021.319.0358 – Biroul Relaţii cu Publicul din Gara de Nord Bucureşti;
  • în aplicația TRENUL MEU (http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • verificați tabelele de sosire/plecare a trenurilor, actualizate din minut în minut pe site-ul cfr.ro domeniul CAMERE WEB.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

CFR Călători se schimbă! Vino să afli cum, ce oferte și surprize are la cel mai mare Târg de Turism al României.

 17 februarie 2020

45% reducere la călătoria cu trenul pe rute interne și vouchere cu reducere, doar la standul CFR Călători de la Târgul de Turism al României.

Vizitați-ne la Târgul de Turism la României – ediția de primăvară, care se desfăşoară în Complexul Expoziţional ROMEXPO din Bucureşti în perioada 20 – 23 februarie 2020.

Pentru multe destinații de vacanță trenul este cea mai atractivă și cea mai ecologică modalitate de călătorie. Vă așteptăm la standul nostru cu informații despre cumpărarea online de bilete în trafic intern /internațional şi despre cele mai avantajoase oferte ale companiei către principalele destinații turistice din țară și din Europa, inclusiv despre serviciul Tren Charter – un produs inedit al CFR Călători.

În perioada târgului, oferim vouchere cu reducere 45% pentru cumpărarea biletelor de tren în trafic intern.  Voucherul este valabil pentru călătoria până la data de 23 martie 2020, iar reducerea pe baza lui se aplică la preţul final al unei călătorii simple individuale (adult sau copil), la procurarea de la casele de bilete din stații și agenții de voiaj cu emitere electronică a legitimațiilor de călătorie. Pentru obținerea de voucher, condiția este aceea de înscriere la newsletter-ul CFR Călători. Un vizitator poate beneficia de 1 singur voucher.

De asemenea, vizitatorii de la târg, înscriși sau care se înscriu la newsletter-ul CFR Călători, pot cumpăra direct de la standul nostru bilete de tren cu reducere 45%. Tipurile de bilete care se pot emite sunt cele disponibile la cumpărarea online cu maximum 30 de zile de anticipație și cel mai târziu cu 6 ore înainte de plecarea trenului.

Avem surprize și pentru cei mici. La fiecare oră exactă, de joi până sâmbătă între 11:00 și 16:00 și duminică între 11:00 și 14:00, copiii care se vor aduna lângă macheta de trenulețe pot proba șepcuțele de ceferist și pot face fotografii pentru colecția personală.

Ni se va alătura la stand și directorul general al companiei – Dan M. Costescu care va oferi declarații de presă și va discuta cu vizitatorii noștri despre planurile pe care le are cu compania. 

“CFR Călători se schimbă! Mi-am propus încă de la început să punem călătorul în centrul atenției noastre, să îmbunătățim situația trenurilor și să schimbăm atmosfera în interiorul companiei. După mai puțin de o lună pot spune că arătăm deja o altă față publicului călător. Miile de mesaje primite de la oameni s-au transformat în decizii concrete de suplimentare a trenurilor, cu peste 200.000 de locuri. Primim reacții foarte bune cu privire la numărul de vagoane, la cum arată acestea la plecarea în călătorie și mă bucur să vă spun că am constatat și o îmbunătățire a stării lor de curățenie, atunci când pasagerii coboară din ele. 

 Știm că mai sunt multe de făcut, unele lucruri nu se vor rezolva peste noapte, dar ideile și soluțiile cu care colegii mei m-au primit în trenurile, depourile, reviziile și birourile din toată țara, mă fac să fiu optimist. Continuăm ce am început!” a declarat directorul general CFR Călători, Dan M. Costescu.

Standul CFR Călători se află în Pavilionul B2 la numărul 132-133 și poate fi vizitat de joi până sâmbătă între orele 10:00 – 18:00, iar duminică în intervalul orar 10:00 – 16:00.

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.