Deranjament în circulaţia trenului IR 1825

Astăzi,  26 noiembrie 2019, în jurul orei 17.00, între ultimele două vagoane ale trenului IR 1825 a apărut  un început de incendiu. Călătorii din ultimele două vagoane au fost redistribuiţi în siguranţă în celelalte trei vagoane ale garniturii.  În tren se aflau aproximativ  90 de călători. Pompierii intervin în acest moment pentru localizarea începutului de incendiu. Călătorii îşi vor continua drumul în siguranţă către destinaţia finală cu restul garniturii. O comisie de cercetare va stabili cauzele începutului de incendiu.

CFR Călători cere scuze călătorilor pentru disconfortul creat.

Pasagerii care vor dori să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare: https://www.cfrcalatori.ro/informatii-de-calatorie/.

Vagoane modernizate în compunerea trenului IR 1765/1766 pe relația Iași – Timișoara și retur.

București, 19 noiembrie 2019

VIDEO – Vagoane modernizate în compunerea trenului IR 1765/1766  se poate accesa aici 

În data de 30 Octombrie 2019 CFR Călători a prezentat cele 5 tipuri de vagoane modernizate în anul 2019 la întreprinderile de profil din România, prin programul investițional derulat din fonduri proprii.

Conform celor anunțate în timpul evenimentului, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a mai multor unități de material rulant, CFR Călători introduce, începând din data de 20 Noiembrie 2019, vagoane din seria 2068 modernizate în compunerea primei garnituri a trenului IR 1765/1766 pe relația Iași – Timișoara și retur.  Vagoanele au fost modernizate la VFU Remarul Pașcani și oferă pasagerilor de pe această rută condiții de călătorie la standarde europene.

Modernizarea unui vagon de călători constă în dotarea cu:

–        Instalație de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat);

–        Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului;

–        Cabina WC dotată cu WC vacuumatic ecologic;

–        Uși cu acționare electrică, cu multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschiderile accidentale;

–        Stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren;

–        Bus de tren care permite transmiterea informațiilor în lungul trenului, informații prioritare privind defectele accidentale apărute în parcurs;

–        Diagnoză centralizată a principalelor instalații ale vagonului;

–        Tablou electric complet echipat, adaptat noilor instalații existente pe vagon.

În funcție de livrările viitoare de la uzina reparatoare și cea de-a doua garnitură de pe relația Iași – Timișoara va fi compusă în cel mai scurt timp din vagoanele modernizate seria 2068 de la uzina din Pașcani.

Reamintim că una din prioritățile managementului companiei CFR Călători este modernizarea parcului pus la dispoziție călătorilor și creșterea căpacității de preluare a traficului. Prin modernizările realizate în cursul anului 2019, CFR Călători va spori capacitatea de transport pusă la dispoziția publicului cu peste 4000 de locuri la vagoane clasa I și clasa II.

Circulația trenurilor urmare a deranjamentului feroviar de la Bârzava

Actualizare ora 17:00. Începând cu ora 16:45 s-a reluat circulația trenurilor de călători între stațile Bătuța – Bârzava

București, 19 Noiembrie 2019

Urmare a deranjamentului de trafic înregistrat astăzi 19 noiembrie 2019 la intrare în stația Bârzava circulația următoarelor trenuri este modificată, astfel:

  • tren IR 74 Brașov – Budapesta Keleti se va anula pe distanța Bârzava – Arad, călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto între stațiile Bârzava – Arad. În stația Arad se va forma un tren suplimentar care va circula pe distanța Arad – Budapesta Keleti.
  • tren IR 75 Budapesta Keleti – Brașov se va anula pe distanța Arad – Brașov, călătorii vor fi transbordați cu mijloace auto între stațiile Arad – Batuța H.m. Din stația Batuța H.m. se va forma un tren suplimentar care va circula între stațiile Batuța – Brașov în trasa trenului trenului IR 75.
  •  trenul IR 1766 Timișoara Nord – Iași se va anula pe distanța  Arad – Simeria – Cluj Napoca. Trenul va circula pe rută deviată: Timișoara Nord – Arad – Oradea – Cluj Napoca – Suceava – Iași.

Cauzele care au generat deranjamentul de trafic de la intrarea în stația Bârzava urmează să fie stabilite de către o comisie de cercetare care se află la fața locului.

CFR Călători la Târgul de Turism al României 2019 – ediția de toamnă

 14 noiembrie 2019

În perioada 14 – 17 noiembrie 2019, CFR Călători participă la cea de a 42 -a ediție a Târgului de Turism al României care se desfăşoară în Complexul Expoziţional ROMEXPO din Bucureşti.

Vă aşteptăm la Standul nr. 227 – 228 din Pavilionul B1 care va fi deschis de joi până sâmbătă între orele 10:00 – 18:00, iar duminică în intervalul orar 10:00 – 16:00.

În perioada Târgului de Turism al României, vizitatorii care îşi vor cumpăra bilete de tren de la standul CFR Călători vor primi premii*. Acestea se vor oferi pentru achiziţionarea biletelor de tren ce au valoarea minimă de 75 de lei.

Vizitatorii vor putea afla detalii despre:

  • Oferte către principalele destinații turistice şi nu numai, din țară și din Europa.
  • Trenul Charter – pentru firmele și agențiile de turism care pregătesc evenimente speciale (un pachet turistic „altfel”, petreceri private, revelioane, conferinţă de presă, lansare de produs, filmări, team building-uri etc). Trenul Charter este un produs inedit al CFR Călători, prin care un tren poate fi „închiriat” pentru a fi la dispoziţia exclusivă a unui client persoană fizică sau juridică și poate fi personalizat conform solicitărilor acestuia.
  • Parteneriate cu operatorii și agenţiile de turism care intenționează să devină distribuitori autorizați de „Bilete CFR Online”. La stand vor afla cum pot încheia parteneriate de vânzare a biletelor de tren.

*premiile vor consta în produse promoţionale acordate în limita stocului disponibil.

Noutăți din Mersul Trenurilor 2019 – 2020

București,  30 octombrie 2019

CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2020.

Oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii pieţei atât prin optimizarea orelor de circulație a trenurilor cât şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

 Noutăți în trafic intern:

  • Va fi introdus pentru prima dată, serviciul de transport suburban pentru municipiul București, pe rutele: București Nord – București Băneasea – Fundulea și București Nord – Chitila – Buftea (vezi Anexa 1). Ca urmare a lansării acestui serviciu, Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepţia celor fără oprire pe întreaga distanţă.
  • Va fi introdus mersul de tren cadențat pe rutele: Constanța – Mangalia și Iași – Ciurea, în completarea rutelor cadențate existente.
  • Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: Bucureşti Nord – Timişoara, Bucureşti Nord – Cluj Napoca, Bucureşti Nord – Oradea, Bucureşti Nord – Satu Mare, Bucureşti Nord – Baia Mare, Bucureşti Nord – Sighetu Marmaţiei, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Timişoara – Iaşi, București Nord – Botoșani, București Nord – Bistrița, București Nord – Vatra Dornei.
  • Prelungirea traseului trenului IR 1823 Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu la Petroșani – Subcetate – Călan – Simeria.
  • Pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oravița – Anina și retur (vezi Anexa 2).
  • Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor – Constanța și retur, București Nord / Basarab –Braşov și retur, București Nord – Buzău – Mărășești și retur, București Nord / Basarab – Craiova și retur, Buzău – Constanța și retur.
  • În anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Călători estimează o creștere a parcului de vagoane față de anul 2019, cu circa 15%, până la circa 1000 de vagoane în extrasezon.
  • Anumite puncte de vânzare care au o activitate redusă din cauza traficului de călători foarte scăzut vor suspenda temporar vânzarea biletelor, însă călătorii le vor putea achiziţiona în tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, on line sau vor putea folosi abonamentele.
  • Vor fi în circulație cele 54 de vagoane modernizate în anul 2019, ceea ce permite creșterea capacității de preluare a publicului călător, cu peste 3300 de locuri.
  • Garniturile trenurilor Interregio de pe ruta Timișoara – Iași și retur vor fi formate din vagoane modernizare în cursul anului 2019, seria 2068, ca urmare a solicitărilor călătorilor și a mass-mediei.
  • Vagoanele modernizate au dotări moderne: instalaţii de climatizare, amenajare interioară de tip salon, prize 220V, cabine WC cu instalaţie WC de tip vacuumatic etc.

Noutăți în trafic internațional:

Legături noi

  • Va fi introdus în circulaţie un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria şi OBB Austria pe ruta Satu Mare – Budapesta – Viena şi retur.
  • În sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta Bucureşti Nord- Istanbul şi retur.

Oferte de călătorie

  • Pasagerii vor putea călători în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena  (de la 39 Euro pe sens) și Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Chişinău (de la 19 euro pe sens), iar în sezonul estival către Sofia (de la 30 euro pe sens), Istanbul (de la 54 euro pe sens) și Salonic (de la 56 euro pe sens). Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană.
  • De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Viena din Cluj Napoca (de la 29 euro pe sens) și către Budapesta și din Timişoara (de la 15 Euro pe sens), Cluj Napoca (de la 15 Euro pe sens) şi Brașov (de la 19 Euro pe sens).
  • Foarte avantajoase sunt şi ofertele pentru călătoriile către Austria, Germania, Polonia, Slovacia şi Cehia, dar şi oferta Interrail Pass, care reprezintă un abonament valabil în toată Europa sau într-o anumită țară din Europa. Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic internațional.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

 

Programul investițional privind modernizarea parcului de vagoane

 30 octombrie 2019

Astăzi, 30 octombrie 2019, CFR Călători a organizat în stația București Băneasa un eveniment destinat prezentării a 5 tipuri de vagoane modernizate.

Cele 5 tipuri de vagoane fac parte dintr-un număr de 54 de vagoane modernizate în anul 2019 la întreprinderile de profil din România, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători.

Aceste vagoane, prin întroducerea în compunerea trenurilor de călători, contribuie la creșterea capacității de preluare a cererii de trafic, zilnic, cu peste 3300 de locuri, precum și a condițiilor de călătorie oferite pasagerilor.

Modernizarea unui vagon de călători constă, de exemplu, în dotarea cu:

  • Instalație de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat);
  • Sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atat in interiorul vagonului, cât și în exteriorul vagonului;
  • Cabina WC dotată cu WC vacuumatic ecologic;
  • Uși cu acționare electrică, cu multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschiderile accidentale;
  • Stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren;
  • Bus de tren care permite transmiterea informațiilor în lungul trenului, informații prioritare privind defectele accidentale apărute în parcurs;
  • Diagnoză centralizată a principalelor instalații ale vagonului;
  • Tablou electric complet echipat, adaptat noilor instalații existente pe vagon.

 Toate programele de investiţii au fost licitate transparent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SICAP conform procedurilor legale în vigoare şi au fost adjudecate de către întreprinderile de profil din România.

CFR Călători este ferm angajată în realizarea de investiţii pentru creşterea şi modernizarea parcului de vehicule feroviare pe care îl deţine, în paralel cu îmbunătăţirea eficienţiei economice a activităţii pe ansamblul ei.