Din 1 aprilie 2024, CFR Călători asigură și serviciul de transport auto de călători pe secția Cluj Napoca – Oradea

28 martie 2024

Începând cu data de 1 aprilie 2024, va deveni operațional la CFR Călători serviciul de înlocuire a transportului feroviar cu autobuze pentru asigurarea călătoriei pasagerilor pe distanța Cluj Napoca – Oradea, în condițiile începerii lucrărilor la electrificarea / modernizarea liniei feroviare LOT 2 Aghireș – Poieni de către managerul infrastructurii – CNCF CFR SA.

Odată finalizate procedurile de achiziție publică a serviciilor de transport auto de călători efectuate în condițiile respectării prevederilor cadrului legislativ – O.U.G. 131/29.12.2023 privind înlocuirea serviciilor de transport feroviar cu servicii de transport auto de călători și Legea nr. 99/ 2016 privind achizițiile sectoriale, CFR Călători va asigura din 1 aprilie 2024 serviciile de transport auto de călători atât pe întreaga distanță Cluj Napoca – Oradea, cât și pe sectoare din interiorul secției ce vor alterna și cu serviciile de transport feroviar de călători de pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș și Oradea – Aleșd. De asemenea, operarea acestor servicii va fi condiționată și de realizările/comunicările ulterioare ale CNCF CFR SA.

Prezentăm mai jos programul de circulație al autobuzelor, cu mențiunea că orele de plecare/sosire în stațiile din parcursul acestora precum și tarifele aplicate pot fi vizualizate pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Detalii/Preț”, din modulul de mers de tren, la căutarea trenurilor de pe ruta dorită:

  • autobuz IRA 01537 ORADEA (plecare 21.55) – CLUJ NAPOCA (sosire 01.45)
  • autobuz IRA 01539 CLUJ NAPOCA (plecare 04.45) – ORADEA (sosire 08.34)
  • autobuz IRA 01841 CLUJ NAPOCA (plecare 04.45) – ORADEA (sosire 08.34)
  • autobuz IRA 01842 ORADEA (plecare 21.55) – CLUJ NAPOCA (sosire 01.45)
  • autobuz REA 3008 ORADEA (plecare 17.30) – CLUJ NAPOCA (sosire 21.23)
  • autobuz REA 3009 CLUJ NAPOCA (plecare 13.30) – ORADEA (sosire 17.22)
  • autobuz REA 3011 CLUJ NAPOCA (plecare 17.55) – ORADEA (sosire 21.48)
  • autobuz RA 03621 CLUJ NAPOCA (plecare 04.50) – HUEDIN (sosire 06.06)
  • autobuz RA 03622 HUEDIN (plecare 06.08) – AGHIREȘ (sosire 06.41)
  • autobuz RA 03623 AGHIREȘ (plecare 08.25) – ALEȘD (sosire 10.52)
  • autobuz RA 03626 ALEȘD (plecare 08.20) – AGHIREȘ (sosire 10.31)
  • autobuz RA 03627 AGHIREȘ (plecare 15.35) – HUEDIN (sosire 16.08)
  • autobuz RA 03628 HUEDIN (plecare 17.05) – AGHIREȘ (sosire 17.38)
  • autobuz RA 03629 AGHIREȘ (plecare 17.40) – HUEDIN (sosire 18.13)
  • autobuz RA 03631 HUEDIN (plecare 18.15) – ORADEA (sosire 21.07)
  • autobuz RA 03640 ORADEA (plecare 02.30) – BRATCA (sosire 04.10)
  • autobuz RA 03641 BRATCA (plecare 04.25) – ALEȘD (sosire 05.18)
  • autobuz RA 03642 ORADEA (plecare 03.12) – BRATCA (sosire 04.50)
  • autobuz RA 03643 BRATCA (plecare 04.55) – ALEȘD (sosire 05.48)
  • autobuz RA 03644 ALEȘD (plecare 05.52) – BRATCA (sosire 06.44)
  • autobuz RA 03645 HUEDIN (plecare 14.35) – BRATCA (sosire 15.35)
  • autobuz RA 03646 BRATCA (plecare 06.47) – HUEDIN (sosire 07.48)
  • autobuz RA 03647 BRATCA (plecare 15.38) – ALEȘD (sosire 16.31)
  • autobuz RA 03648 ALEȘD (plecare 15.25) – BRATCA (sosire 16.18)
  • autobuz RA 03649 BRATCA (plecare 16.27) – ALEȘD (sosire 17.20)
  • autobuz RA 03650 ALEȘD (plecare 16.35) – CLUJ NAPOCA (sosire 19.50)
  • autobuz RA 03651 ALEȘD (plecare 17.24) – ORADEA (sosire 18.20)
  • autobuz RA 03652 ORADEA (plecare 19.30) – BRATCA (sosire 21.20)
  • autobuz RA 03654 BRATCA (plecare 21.21) – CLUJ NAPOCA (sosire 23.20)

Având în vedere faptul că circulația trenurilor este închisă permanent pe sectorul Aleșd – Bratca – Huedin – Poieni – Aghireș de pe secția Cluj Napoca – Oradea de către CFR SA, nu pot fi operate trenuri directe în relația Cluj Napoca – Oradea. În acest context, CFR Călători operează în continuare pe sectoarele de pe această secție pe care se desfășoară circulație feroviară, precum Cluj Napoca – Aghireș și retur și Oradea – Aleșd și retur, astfel:

  • 5 trenuri în relația Cluj Napoca – Aghireș
  • 6 trenuri în relația Aghireș – Cluj Napoca
  • 5 trenuri în relația Oradea – Aleșd
  • 5 trenuri în relația Aleșd – Oradea

Menționăm că din data de 1 aprilie 2024, în programul de circulație a trenurilor pe ruta Oradea – Aleșd și retur sunt operate modificări ale orarelor, astfel:

  • tren Regio 3640 ORADEA (plecare 04.45) – ALEȘD (sosire 05.17)
  • tren Regio 3641 ALEȘD (plecare 05.30) – ORADEA (sosire 06.19)
  • tren Regio 3642 ORADEA (plecare 07.34) – ALEȘD (sosire 08.19)
  • tren Regio 3643 ALEȘD (plecare 06.15) – ORADEA (sosire 07.04)
  • tren Regio 3644 ORADEA (plecare 10.00) – ALEȘD (sosire 10.45)
  • tren Regio 3645 ALEȘD (plecare 08.35) – ORADEA (sosire 09.24)
  • tren Regio 3646 ORADEA (plecare 14.30) – ALEȘD (sosire 15.20)
  • tren Regio 3647 ALEȘD (plecare 11.00) – ORADEA (sosire 11.49)
  • tren Regio 3648 ORADEA (plecare 15.35) – ALEȘD (sosire 16.25)
  • tren Regio 3649 ALEȘD (plecare 17.45) – ORADEA (sosire 18.34)

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon din stațiile CFR publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

Despre CFR Călători:

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Numărul trenurilor Regio – Expres în creştere cu peste 20%

 

7  februarie 2024

CFR Călători adaptează permanent oferta de servicii pentru a răspunde cât mai bine cerinţelor pasagerilor. Astfel, pentru a oferi accesibilitate unei categorii cât mai mari de pasageri la călătoria cu trenul, compania a introdus în urmă cu 4 ani serviciul Regio-Expres (R-E). Acesta reprezintă o alternativă viabilă între trenurile InterRegio (IR) şi Regio (R), atât în privinţa duratei şi condiţiilor de călătorie, cât şi a tarifelor de transport, oferind condiții apropiate cu cele ale trenurilor InterRegio (IR) dar la un tarif mai mic.

În anul 2024 faţă de anul 2021, numărul trenurilor R-E aflate în circulaţie a crescut cu peste 20%. Compunerea acestor trenuri este asigurată cu aproximativ 75 de vagoane şi  50 de automotoare.

Efectele măsurilor luate în trecut se văd în prezent și sunt încurajatoare. Un bilanţ efectuat la 4 ani de la introducerea în circulaţie a trenurilor Regio-Expres (R-E) demonstrează că decizia oferirii acestui serviciu este una benefică şi este factor de atragere a pasagerilor la călătoria cu această categorie de trenuri, ce a generat totodată și creșterea gradului de mobilitate.

CFR Călători va menţine în continuare şi va dezvolta acest serviciu, cel puţin până la îmbunătăţirea substanţială a condiţiilor de transport, în special reducerea duratelor de parcurs prin finalizarea lucrărilor de reparaţii la infrastructura feroviară şi finalizarea contractelor de reparaţii şi modernizări ale materialului rulant prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

 

În prezent, trenurile R-E circulă pe următoarele rute: Bucureşti Nord – Braşov; Bucureşti Nord – Craiova; București Nord – Pitești; Bucureşti Nord – Ploieşti; Bucureşti Nord – Mărăşeşti; Târgu Mureş – Deda; Cluj Napoca – Baia Mare; Sibiu – Craiova; Târgu Jiu – Craiova; Craiova – Piteşti; Târgovişte – Titu; Bistriţa Nord – Sărăţel; Sibiu – Caracal; Păuşa – Caracal.

Biletele în trafic intern pot fi achiziţionate cu anticipație, utilizând următoarele canale de vânzare:

  • online de pe www.cfrcalatori.ro;
  • din aplicația mobilă “CFR Călători bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery);
  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • de la casele de bilete din gări.

Înainte de urcarea în tren, recomandăm călătorilor să se asigure că au bilet de călătorie, pentru evitarea taxării suplimentare în tren, corespunzătoare rangului de tren și zonei kilometrice și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe cfrcalatori.rola secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei cfr.rosunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional de transport feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

 

 

 

 

 

Dezvoltarea serviciului InterCity la CFR Călători

 

 31 ianuarie 2024

 

Pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată unei categorii cât mai largi de călători, oferta de transport feroviar de pasageri a CFR Călători este adaptată cererii pieței, atât prin optimizarea tipului de serviciu oferit călătorilor, cât şi a programului şi a capacităţii de transport, în limita resurselor disponibile.

După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulația acestei categorii de tren.  Astfel au fost proiectate pentru circulație în anul 2023 un număr de 12 trenuri pe rutele: București Nord – Cluj Napoca și retur; București Nord – Constanța și retur; Braşov  –  Constanța și retur; București Nord – Suceava și retur; București Nord – Pașcani – Iași și retur; București Nord – Teiuș – Arad și retur.

În planul de mers de tren 2023/2024, pentru asigurarea și adaptarea traficului de călători la cerințele publicului călător şi acolo unde viteza și condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis serviciul Intercity, acesta a fost introdus pe alte două noi relații: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur.

De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord – Craiova – Timișoara – Arad.

 

De la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1500 de călători/zi la 2200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător.

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe cfrcalatori.rola secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei cfr.rosunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

 

Asigură-te că ai bilet pentru a evita suprataxa!

26 ianuarie 2024

CFR Călători face eforturi pentru asigurarea transportului și mobilității tuturor cetățenilor și lucrează permanent la îmbunătățirea serviciilor oferite. Este important să conștientizăm că trebuie să avem grijă de bunurile comune și să respectăm regulile, una dintre ele fiind aceea că trebuie să avem bilet la călătoria cu un mijloc de transport în comun. Schimbarea se găsește în fiecare din noi și porneşte de la valori individuale şi mentalităţi, atât în ceea ce privește obișnuința de călătorie fără bilet, cât și la nivelul atitudinii civice din societatea românească.

Pentru călătoria cu trenurile CFR Călători pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur, pasagerii sau turiștii, bucureștenii și ilfovenii au la dispoziție multiple modalități de cumpărare a biletelor, precum:

  • casele de bilete din stațiile București Nord și Aeroport Henri Coandă;
  • online, fie direct de pe cfrcalatori.ro, fie din aplicațiile mobile „CFR Călători bilete online” și  „24pay”;
  • automatele de vânzare bilete din stațiile București Nord și Aeroport Henri Coandă;
  • validatoarele contactless din tren ce permit atât validarea cardului bancar sau altui dispozitiv înrolat cu cardul bancar, cât și a cardului de transport;
  • orice casă de bilete cu emitere electronică din stațiile CFR Călători, agenții de voiaj CFR Călători;
  • în curând, prin transmiterea unui SMS la un număr ce va fi comunicat ulterior.

Costul biletului la tarif întreg, fără rezervare, pentru o călătorie dus sau întors pe ruta București Nord/ PO Parc Mogoșoaia / PO Patinoar – Aeroport Henri Coandă este de 5,5 lei.

De asemenea, vă informăm că:

  • începând cu data 1 februarie 2024, în situația în care călătorul nu prezintă în momentul verificării legalității călătoriei de către personalul de tren, biletul/documentele de transport, acesta va fi considerat fără legitimație de călătorie și i se va emite bilet la tarif de taxare în tren.
  • pasagerii care urcă din punctele PO Parc Mogoșoaia și PO Patinoar unde nu sunt case de bilete sau automate de vânzare bilete, conform reglementărilor în vigoare au obligaţia de a se prezenta imediat la persoanlul de tren sau la validatoarele contactless pentru a-şi achita biletele la un tarif similar celui de la casa de bilete sau de a utiliza celelalte variante de cumpărare disponibile.

Recomandăm tuturor pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei, să se asigure că au bilet valid corespunzător rangului de tren si zonei kilometrice pentru evitarea taxării suplimentare în tren conform reglementărilor în vigoare.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

 

Numărul călătorilor transportaţi de CFR Călători în anul 2023 mai mare cu 5% faţă de anul 2022

22 ianuarie 2024

CFR Călători în anul 2023

CFR Călători, operatorul naţional de transport feroviar de călători îşi derulează activitatea în conformitate cu prevederile Contractului de Servicii Publice, în scopul realizării obligaţiei de serviciu public stabilită de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Conform Contractului de Servicii Publice, CFR Călători, a asigurat zilnic în anul 2023, în medie, circulaţia a aproximativ 1100 trenuri.

Precizăm că în anul 2023, întregul parc tehnic disponibil de material rulant al CFR Călători a fost în circulaţie, sezonul estival fiind unul din vârfurile de trafic.

În anul 2023, volumul serviciilor oferite (trenuri circulate medie/zi) a înregistrat o creștere cu 4,7% față de anul 2022. Numărul călătorilor transportaţi în anul 2023 a crescut cu aprox. 5% faţă de anul 2022, iar parcursul călătorilor (exprimat în călători km), în anul 2023 a fost cu 5,8  % mai mare decât în anul 2022.

La nivelul companiei au fost adoptate și implementate în mod operativ, măsuri adecvate pentru mai buna satisfacere a nevoii de transport, cu încadrarea în obligația de serviciu public asumată pentru anul 2023.

După o pauză de 8 ani, o dată cu intrarea în vigoare a planului de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodusă categoria de tren Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice au permis acest serviciu. Astfel, au fost proiectate pentru circulația în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe următoarele rute: București Nord – Cluj Napoca și retur; București Nord – Constanța și retur; Braşov  –  Constanța și retur; București Nord – Suceava și retur; Pașcani – Iași și retur; București Nord – Arad și retur; Teiuș – Arad și retur. Și în anul 2023, CFR Călători  a lucrat permanent la extinderea serviciilor oferite, astfel, perfecționând aplicația de cumpărare online a biletelor de tren prin introducerea unei facilități noi – alegerea locului și a vagonului în care pasagerii doresc să călătorească.

CFR Călători a îmbunătățit constant produsele și serviciile oferite, pentru a răspunde îndeaproape cerințelor călătorilor și a venit în întâmpinarea publicului cu noi soluții sigure, accesibile și intuitive, prin punerea la dispoziția pasagerilor a cardurilor de transport reîncărcabile. Iar, ulterior, a oferit posibilitatea cumpărării ONLINE a abonamentelor lunare și săptămânale în format digital.  De asemenea, pasagerii au avut posibilitatea de a opta pentru emiterea ofertei “Card TrenPlus” în format digital, pe suport tip card.

Totodată, pentru îmbunătăţirea serviciilor şi creşterea gradului de confort al clienţilor, CFR Călători a derulat şi a încheiat contracte pentru efectuarea de reparaţii de o mai mare complexitate a materialului rulant.

În plus, în luna decembrie 2023, CFR Călători a semnat contractul de finanțare pentru realizarea proiectului de investiții ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”. 

Proiectul este inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar și constă în îmbunătățirea serviciilor pentru călători, reducerea timpilor de așteptare în gări, realizarea unor programe atractive de circulație a trenurilor și asigurarea unor programe și fonduri adecvate pentru întreținerea materialului rulant feroviar, integrarea cu celelalte moduri de transport de la nivel urban/regional, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători, ce va avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării și creșterea calității serviciilor cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.

La acest moment, societatea face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant tehnic disponibil, însă din cauza vechimii, pot apărea unele defecţiuni în parcurs. În anul 2023, parcul activ de material rulant al CFR Călători aflat în circulaţie, a fost de aproximativ 1450 unități (450 de locomotive şi automotoare şi 1000 de vagoane).

CFR Călători va putea realiza un serviciu public feroviar de pasageri care să răspundă în totalitate cerinţelor îndreptăţite de altfel, ale călătorilor, doar în condiţiile în care acestui domeniu de activitate i se vor aloca resursele financiare necesare, adică 2.800.000 mii lei, acum, acesta fiind subcompensat. De asemenea, este necesară asigurarea anuală a unei compensaţii, la valoarea reală conform legislaţiei în vigoare.

Materialul rulant al companiei este vechi (ultimele 603 vagoane intrate în parcul CFR Călători, au fost achiziţionate în perioada 1998 – 2011), şi este insuficient pentru cererea actuală de piaţă, fiind necesare în plus aproximativ 800 de unităţi și 250 de rame electrice.

Peste 85% din trenurile CFR Călători aflate în circulaţie (în medie 1100 trenuri/zi) ajung la destinaţie fără întârzieri.

În ceea ce privește cauzele care conduc la întârzieri ale trenurilor, acestea sunt:

  1. Cauze care NU țin de CFR Călători
  • cazuri de forţă majoră: vreme nefavorabilă, căderi de copaci, lipsă tensiune în linia de contact, temperaturi ridicate în şină, ceaţă densă, şine rupte şi macaze defecte, calamităţi naturale, evenimente de cale ferată, furturi de echipamente de siguranţa circulaţiei, loviri de persoane, vehicule sau animale, etc;
  • lucrări la infrastructura feroviară, restricţii şi limitări de viteză impuse pe reţeaua de cale ferată gestionate de către CFR SA –administratorul infrastructurii feroviare;
  • sosiri cu întârziere ale trenurilor internaţionale la frontieră şi necesitatea preluării și asigurării conexiunilor la trenuri în trafic intern.
  • defectări ale materialului rulant aparținând altor operatori de transport feroviar de marfă și călători care conduc la perturbări temporare în circulația trenurilor.
  1. Defectări ale materialului rulant aparținând CFR Călători – întârzieri directe (cauze care țin de CFR Călători) sau indirecte (cauze generate de factori externi precum vremea nefavorabilă, exemplu – rupere pantograf din cauza căderilor de copaci sau a stării tehnice a infrastructurii feroviare) care conduc la perturbări temporare în circulația trenurilor.

Măsurile care țin de sfera de activitate a CFR Călători privind preîntâmpinarea perturbării circulației feroviare constau în verificări suplimentare ale materialului rulant propriu programat să desfășoare transportul, asigurarea cu locomotive de rezervă în depourile de pe rețea în limita parcului tehnic de tracțiune disponibil, pentru situații de perturbări ale circulației din cauze amintite mai sus, etc.

În anul 2023, întârzierea medie pe tren CFR Călători a fost de circa 8 minute, din care 1 minut și 7 secunde reprezintă întârzierea medie pe tren din cauze generate de CFR Călători.

Un nou punct de oprire pentru încă 5 trenuri CFR Călători, pe relația București Nord – Urziceni – Slobozia Veche

15 decembrie 2023

CFR Călători răspunde la nevoile de transport ale călătorilor, astfel începând cu 18 decembrie 2023, următoarele trenuri care circulă pe relația București Nord – Urziceni – Slobozia Veche , vor avea oprire și în stația Otopeni Nord PO:

  • R 7039 București Nord – Urziceni
  • R 8121 București Nord – Slobozia Veche
  • R 8122 Slobozia Veche – București Nord
  • R 8123 București Nord – Slobozia Veche
  • R 8124 Slobozia Veche – București Nord

CFR Călători vine în sprijinul publicului care locuiește în București și zonele limitrofe prin creșterea moblității și facilitarea accesului la un transport sustenabil.

Informații actualizate despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web  din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • la personalul nostru din staţii.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.