F- PO-0-7.4-01-02/Nr. CRMM/ 4/ 208 / 08 .06.2025
Drept la replică CFR Călători
Către:
Redacția Club Feroviar
Referitor la articolul “Exclusiv. Orient Expres a ajuns în România cu o întârziere uriașă” publicat în data de 7 iunie 2025, de redacția Club Feroviar, pentru o corectă informare a opiniei publice, vă solicităm publicarea următorului drept la replică.
Într-un mod total neprofesionist prin care reflectați aspecte care vizează circulația feroviară, fie din necunoaștere, fie din rea voință, prezentați ca fiind o culpă a companiei CFR Călători informațiile obținute, după cum precizați în articol, din “surse bine informate”, privind întârzierea trenului 15034 Orient Express din data de 7 iunie 2025. Întârzierea cu care a intrat la frontiera din Romania trenul Orient Express a fost aculumată la granița Turcia – Bulgaria , iar dumneavoastră o imputați CFR Călători incorect, tendențios și nedocumentat în paragraful:”surse bine informate au precizat pentru Club Feroviar că una dintre locomotivele GM ale CFR Călători care trebuia să tracteze garnitura de la Ruse la București a avut probleme.”
Din informațiile reale (și nu “din surse bine informate” după cum precizați în articol) primite de compania CFR Călători, întârzierea sosirii trenului Orient Express în stația Giurgiu Nord din data de 7 iunie 2025 a fost rezultatul întârzierii trenului la trecerea frontierei dintre Turcia și Bulgaria!!
După cum ar fi trebuit să știți, CFR Călători are responsabilitatea de a tracta orice tren internațional doar pe spațiul României, de la frontieră, NU și pe spațiul țărilor (în cazul de față, Turcia și Bulgaria) prin care trece trenul internațional. În cazul de față, Orient Express.
Concret, locomotiva CFR Călători dedicată preluării și traversării prin România a trenului Orient Express a început operarea trenului, fără niciun fel de probleme!
Pentru o informare corectă a publicului și, de această dată, din surse oficiale vă comunicăm faptul că trenul Orient Express a sosit ieri în România în stația Giurgiu Nord Frontieră cu o întârziere de 165 de minute (accentuăm: acumulate la trecerea frontierei dintre Turcia și Bulgaria) și a plecat din stația Giurgiu Nord la ora 12.55 în loc de ora 11.15, cu o întârziere de 100 de minute (într-adevăr, un avantaj al prezenței României în spațiul Schengen).
La sosirea trenului Orient Express în stația București Nord, trenul a avut o întârziere de 110 minute (deci, a recuperat pe traseu din întârzierea de 165 de minute cu care a intrat în România). Trenul Orient Express a sosit în stația București Nord la ora 15.35 în loc de ora 13.45, conform grafic, și NU cu o întârziere de “două ore și 45 de minute” după cum ati scris în articolul incriminat. Explicația: restricțiile de viteză impuse de cauze obiective ale infrastructurii feroviare și NU din cauza celor invocate de dv. în articol, respectiv probleme în ceea ce privește funcționarea locomotivelor de remorcare.
Conform legii, în virtutea dreptului la replică, solicităm publicarea acestuia în regim de urgență și fără a i se aduce modificări, în acelaşi spaţiu ca şi cel utilizat pentru articolul la care am făcut referire aici.