24 iulie 2023

În contextul avertizărilor de fenomene meteo extreme, furtuni de vară însoţite de precipitaţii puternice, caniculă și disconfort termic accentuat, emise pentru această perioadă de către Administrația Națională de Meteorologie, CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare.

Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot apărea situații în care, din cauza temperaturilor foarte ridicate (de multe ori chiar și de peste 50 de grade C la soare) care se înregistrează la nivelul șinei și cutiei materialului rulant, sau chiar din cauza deschiderii geamurilor în parcurs, instalaţiile de climatizare să nu mai asigure răcirea şi funcţionarea în parametrii proiectaţi,

De asemenea, și în situațiile în care apar întreruperi accidentale ale alimentării cu energie electrică ale trenurilor din cauza lipsei de tensiune în linia de contact, instalațiile de climatizare nu mai funcționează, astfel că nu mai sunt asigurate condiții optime de temperatură în interiorul vagonului. Când au loc aceste deranjamente, atât personalul CFR Călători cât și cel al CFR SA, depun toate eforturile ca acestea să dureze cât mai puțin.

Menționăm că mecanicii de locomotivă sunt instruiți ca în limitele posibile, în funcţie de situație, opririle accidentale ale trenurilor, când acestea se impun, să fie făcute în stațiile și punctele de oprire din parcurs, evitându-se staționările între stații.

În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării capacităţii de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens. În situatii în care apar abateri mari de la graficul de circulatie, din cauza fenomenelor meteo extreme sau alte cauze, CFR Călători este pregătită să ofere asistenţă călătorilor, apă şi eventual produse preambalate, în anumite staţii de pe traseu. Indiferent de cauzele generatoare ale abaterii de la programul de circulaţie, CFR Călători va asigura cu trenurile proprii transportul până la destinaţia finală înscrisă pe legitimaţia de călătorie.

Biletele pot fi achiziţionate cu anticipație de 30 zile, utilizând următoarele canale de vânzare:

  • online de pe cfrcalatori.ro;
  • din aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery);
  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • de la casele de bilete din gări, agenții de voiaj CFR Călători și distribuitori autorizați (agenții de turism).

Rugăm pasagerii ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre posibilele întârzieri ale trenurilor.

În contextul avertizărilor pe care Administrația Națională de Meteorologie le emite pe parcursul sezonului cald cu privire la temperaturile ridicate și disconfortul termic accentuat caracteristice acestui anotimp, CFR Călători recomandă pasagerilor:

  • să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
  • să aibă medicația necesară afecțiunilor pe care le au, în caz de nevoie;
  • să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de temperaturi ridicate și chiar caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale.

Mulțumim tuturor pentru înțelegere.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, oferte sau tarife, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, secțiunea Mers Tren Trafic Intern, să ne contacteze la numărul de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), la numerele de telefon de la gările CFR publicate pe site la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE sau să se adreseze personalului nostru din stații.

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.