Actualizare 5 septembrie 2018
Începând cu data de 4 septembrie 2018, ora 20:00, s-a redeschis firul II de pe Viaductul Cârcea, situat între staţiile Malu Mare – Banu Mărăcine, iar trenurile care asigură legătura pe magistrala Bucureşti – Craiova (şi retur) şi-au reluat circulaţia pe ruta directă Craiova – Caracal.
Până la data de 9 septembrie 2018, o parte din trenuri vor continua să circule conform orariilor modificate din cauza închiderii rutei directe, pentru îndeplinirea formalităţilor comerciale de reluare a traficului: https://goo.gl/jQEhV8
Rugăm pasagerii ca înainte de plecarea în călătorie se se intereseze despre circulaţia trenului de pe ruta dorită prin accesarea aplicaţiei “Mersul Trenurilor” de pe www.cfrcalatori.ro.
================
București/ 4 septembrie 2018
Preluare Comunicat de presă CFR SA – link : https://goo.gl/SjUcDn
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că astăzi, 4 septembrie 2018, la ora 20.00, s-a redeschis firul II de pe Viaductul Cârcea, situat între staţiile Malu Mare – Banu Mărăcine, iar trenurile care asigură legătura pe magistrala Bucureşti – Craiova (şi retur) îşi vor relua circulaţia pe ruta directă Craiova – Caracal.
Lucrările din zona Viaductului Cârcea având un grad ridicat de dificultate au impus în primul rând analizarea tuturor soluţiilor identificate pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a operaţiunilor de ridicare a locomotivei şi a vagonului, rămase suspendate pe firului I, soluţia finală fiind intervenţia cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone).
Până la ridicarea locomotivei şi a vagonului, în zona viaductului au fost necesaremăsuri speciale de pregătire, personalul feroviar acţionând pentru îndepărtarea vagoanelor prăbuşite în râpă, construirea unui sistem provizoriu de susţinere a tablierului metalic pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, astfel încât să se evite prăbuşirea acestuia în timpul manevrelor de ridicare, iar pe o suprafaţă de aproximativ 1500 m.p. s-a construit platforma specială pentru fixarea macarelei rutiere de mare tonaj, care a fost asamblată pe module, la faţa locului, cu o altă macara rutieră, de 125 de tone.
Totodată, în paralel cu lucrările de intervenţie de pe firul I, pentru redeschiderea traficului pe un singur sens, s-a realizat şi expertiza tehnică a structurii viaductului pe firul II, în condiţiile în care tot traficul feroviar se va desfăşura în perioada următoare doar pe acest fir. De asemenea, personalul de specialitate al Sucursalei Regionale CF Craiova a executat pe firul II lucrări de verificare şi reparaţii la componentele infrastructurii feroviare, precum şi lucrări de ciuruire şi buraj mecanizat a pietrei sparte şi de înlocuire a cablurilor de dependenţă şi de alimentare pe ambele fire, între staţiile Malu Mare şi Banu Mărăcine.
Intervențiile cu macaraua de mare tonaj pentru coborârea tablierului, pe care au rămas suspendate locomotiva şi vagonul, se vor desfășura în a doua parte a zilei de mâine, în intervalul orar în care niciun tren nu tranzitează zona respectivă, astfel încât circulația feroviară să nu fie afectată.
Menționăm faptul că, o dată cu finalizarea intervenţiilor în zona Viaductului Cârcea şi restabilirea circulaţiei pe un sens, reprezentanţii CFR SA vor începe procedurile pentru scoaterea acestui obiectiv din programul de reparaţii în care era inclus, de identificarea sursei de finanţare pentru continuarea lucrărilor şi includerea obiectivului în programul de reparaţii de anul viitor.
Vă reamintim că în data de 12 august 2018, trenul operatorului privat de marfă Grup Feroviar Român (GFR) a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivă a depășit semnalul de circulație aflat pe culoarea roșie şi a intrat pe firul închis pentru lucrări.