16 aprilie 2020
Pentru evitarea aglomerării trenurilor în această perioadă prilejuită de sărbătorile Pascale și pentru a putea suplimenta în plus, în mod operativ capacitatea de transport pentru preluarea fluxurilor de călători, cu respectarea distanței sociale prin aplicarea regulii “un loc liber, un loc ocupat”, rugăm călătorii să-și facă rezervare din timp și să nu mai cumpere bilet în ultimul moment.
Menționăm faptul că trenurile au fost deja suplimentate pentru această perioadă.
Recomandăm tuturor cumpărarea biletelor din timp, pentru a avea o predictibilitate a cererii și pentru a ne putea astfel dimensiona cât mai bine suplimentarea trenurilor cu vagoane la numărul de locuri solicitat. Cumpărarea cu anticipație a biletelor se poate face în această perioadă, înainte de plecare cu 10 zile.
De asemenea, recomandăm cumpărarea ONLINE de bilete de tren pentru a evita manipularea banilor în numerar, este indicată efectuarea plății la ghișeu cu card bancar sau telefon în punctele de vânzare unde este posibil acest lucru și respectarea unei distanțe de minim de 2 m între călători la ghișeele caselor de bilete/ birouri de informații.
Facem apel la călători să nu urce în tren fără bilet în situația în care la casa de bilete/ghișeu li se comunică faptul că locurile au fost epuizate. Recomandarea este valabilă și pentru persoanele posesoare de abonamente /autorizații.
Menționăm că în Gara de Nord București și în alte stații au loc filtre la peroane, la trenurile aglomerate, pentru a ne asigura că urcă în trenuri doar pasagerii care au bilet, pentru a menține astfel regula de respectare a distanței sociale “un loc liber, un loc ocupat”.
Persoanele care trebuie neapărat să călătorească în această perioadă cu trenul, sunt obligate să respecte toate prevederile Ordonanțelor Militare, regulile de comportament și igienă impuse de Ministerul Sănătății, și este important să aibă în vedere recomandările noastre de călătorie pentru a le putea asigura un transport în condiții de siguranță.
Vă rugăm informați-vă doar din surse oficiale! Nu dați curs informațiilor, părerilor sau opiniilor nefundamentate!
Vă reamintim că biletele pot fi achiziționate cu anticipație de 10 zile de pe următoarele canale:
- online de pe www.cfrcalatori.ro;
- de la automatele de vânzare bilete din gări;
- și dacă nu este posibil altfel, direct de la casele de bilete din gări și distribuitori autorizați (agenții de turism), unde este recomandată păstrarea distanței de cel puțin 2 metri față de celelalte persoane.
Recomandăm pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze despre modificările survenite în circulaţia trenurilor la personalul nostru din staţii sau:
- 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
- numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
- în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries sau pe http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
- pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările București Nord, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
- pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern / Mers tren internațional.
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.