Urmare unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Jena – Lugoj – Jabar solicitate și realizate de către CNCF CFR SA – managerul căii ferate, în data de 31 iulie 2025 vor interveni următoarele modificări în circulația trenurilor, astfel:
trenul IR 72 Craiova – Budapesta va circula conform graficului de circulaţie în relaţia Timișoara Nord – Arad – Curtici – Lokoshaza – Budapesta şi ca tren IR 12072 în relaţia Craiova (plecare ora 08.13) – Caransebeș (sosire ora 12.59). Între staţiile Caransebeș şi Timișoara Nord se va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
trenul IR 73 Budapesta – Craiova va circula conform graficului de circulaţie în relaţia Budapesta –Lokoshaza – Curtici – Arad – Timișoara Nord şi ca tren IR 12073 în relaţia Caransebeș (plecare ora 16.15) – Craiova (sosire ora 21.03). Între staţiile Timişoara Nord şi Caransebeș se va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
Restituire contravaloare bilete
Pasagerii care au bilete la trenurile afectate pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.
Pentru a facilita cunoaşterea în ansamblu a celor trei companii feroviare de stat, facem precizarea că acestea sunt distincte şi au obiecte de activitate diferite:
Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” SA (SNTFC „CFR Călători” SA) // CFR Călători = operatorul naţional feroviar de pasageri ce efectuează doar transport public de călători pe calea ferată. Serviciul de transport public este asigurat în baza unui contract de servicii publice încheiat cu statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Site – cfrcalatori.ro
Compania Națională de Căi Ferate “CFR “ SA (CNCF „CFR” SA) // CFR Infrastructură = managerul infrastructurii feroviare din România (inclusiv stații de cale ferată/gări, peroane, treceri la nivel cu calea ferată, pasaje, pasarele pietonale, înlocuirea şi întreţinerea şinelor de cale ferată, întreţinerea şi repararea firelor de înaltă tensiune – de contact- ce permit transportul locomotivelor electrice,) care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată și alocă capacitatea de trase tuturor operatorilor de transport feroviar de călători. Site – www.cfr.ro
Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” SA (SNTFM “CFR Marfă” SA) // CFR Marfă = operatorul naţional de transport feroviar de marfă. Site – cfrmarfa.com.
Urmare unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Lugoj – Buziaș solicitate și realizate de către CNCF CFR SA – managerul căii ferate, vor interveni următoarele modificări în circulația trenurilor, astfel:
În perioada 12 iunie – 30 iulie 2025
trenul IR 1833 Iași –Timișoara Nord va circula ca și tren IR 12833 în relația Iași (plecare ora 05.57) – Suceava – Cluj Napoca – Războieni – Simeria – Ilia – Lugoj – Recaș –Timișoara Nord (sosire ora 23.42). Între stațiile Lugoj – Buziaș se va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
În perioada 13 iunie – 31 iulie 2025
trenul IR 1831 Timișoara Nord – Iași va circula conform graficului de circulaţie în relația Lugoj – Ilia- Simeria – Războieni – Cluj Napoca – Suceava – Iași și va fi anulat în relația Timișoara Nord –Semenic – Buziaș – Lugoj. În perioada 13 iunie – 31 iulie 2025, cu excepția următoarelor zile – 13.06.2025, 15.06.2025 și 30.06.2025 se va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile Buziaș și Lugoj. În zilele de 06.2025, 15.06.2025 și 30.06.2025 se va asigura transbordarea călătorilor cu mijloace auto de la Timișora Nord la Buziaș și Lugoj.
trenul IR 1692 Timișoara Nord – București Nord va circula ca și tren IR 12692 în relația Timișoara Nord (plecare ora 06.01) – Recaș – Lugoj – Craiova – București Nord (plecare ora 17.57).
Restituire contravaloare bilete
Pasagerii care au bilete la trenurile afectate pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.
Pentru a facilita cunoaşterea în ansamblu a celor trei companii feroviare de stat, facem precizarea că acestea sunt distincte şi au obiecte de activitate diferite:
Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” SA (SNTFC „CFR Călători” SA) // CFR Călători = operatorul naţional feroviar de pasageri ce efectuează doar transport public de călători pe calea ferată. Serviciul de transport public este asigurat în baza unui contract de servicii publice încheiat cu statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Site – cfrcalatori.ro
Compania Națională de Căi Ferate “CFR “ SA (CNCF „CFR” SA) // CFR Infrastructură = managerul infrastructurii feroviare din România (inclusiv stații de cale ferată/gări, peroane, treceri la nivel cu calea ferată, pasaje, pasarele pietonale, înlocuirea şi întreţinerea şinelor de cale ferată, întreţinerea şi repararea firelor de înaltă tensiune – de contact- ce permit transportul locomotivelor electrice,) care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată și alocă capacitatea de trase tuturor operatorilor de transport feroviar de călători. Site – www.cfr.ro
Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” SA (SNTFM “CFR Marfă” SA) // CFR Marfă = operatorul naţional de transport feroviar de marfă. Site – cfrmarfa.com.
De astăzi, 6 iunie 2025, toți studenții beneficiază de reducerea de 90% la transportul cu trenul în trafic intern indiferent de distanța dintre stațiile de cale ferată aflate în interiorul rutei feroviare care deservește localitatea de domiciliu a studentului și stația de cale ferată a orașului în care se află instituţia de învățământ superior acreditată la care studiază.
Având în vedere publicarea în data de 5 iunie 2025 în Monitorul Oficial a H.G. nr. 535 / 04.06.2025 pentru modificarea și completarea Hotărârii nr. 811/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea facilităţilor de transport intern feroviar şi cu metroul pentru studenţi, CFR Călători aduce în atenția studenților noile modificări:
1) Distanța/rutele de călătorie pentru care se emit titluri de călătorie studenților pe perioada și în condițiile precizate anterior, reprezintă:
– distanța dintre stația/stațiile de cale ferată care deservește/deservesc localitatea de domiciliu a studentului și stația/stațiile de cale ferată care deservește/deservesc localitatea în care se află instituţia de învățământ superior acreditată
sau distanța dintre stațiile de cale ferată aflate în interiorul rutei feroviare dintre localitatea de domiciliu a studentului și localitatea în care se află instituția de învățământ superior acreditată.
2) Pentru studenții care au domiciliul sau care sunt înmatriculați la instituții de învățământ superior acreditate din localități deservite de mai multe stații de cale ferată, se pot emite titluri de călătorie către sau de la oricare stație de cale ferată care deservește localitatea respectivă;
3) În cazul în care studentul locuiește într-o localitate nedeservită de o stație de cale ferată, se emit titluri pentru călătoria între stația/stațiile de cale ferată la care studentul are acces de la localitatea de domiciliu și stația/stațiile care deservește/deservesc localitatea în care se află instituția de învățământ superior acreditată.
4) Pentru studenții care au domiciliul în străinătate și care beneficiază de reducere la transport conform art. 128 alin. (3) al Legii învățământului superior nr. 199/2023 cu modificările și completările ulterioare, se emit titluri de călătorie între stațiile aflate în interiorul rutei feroviare dintre punctul de frontieră sau aeroport pe unde studentul intră/iese din țară și localitatea în care se află instituția de învățământ superior acreditată.
5) În cazul în care pe distanța/rutele astfel cum sunt definite anterior nu se poate călători cu mijloacele de transport ale unui singur operator de transport feroviar, călătoria se poate efectua fracționat cu mijloacele de transport ale mai multor operatori de transport feroviar și auto, reducerea acordându-se pentru călătoria cu fiecare operator de transport feroviar în parte, pe distanțele respective.
6) La solicitarea studentului, se pot emite titluri de călătorie pentru călătoria până la sau de la o stație de cale ferată intermediară aflată pe distanța/rutele care deservește/deservesc localitatea de domiciliu a studentului și stația/stațiile de cale ferată care deservește/deservesc localitatea în care se află instituţia de învățământ superior acreditată.
Studenții care se încadrează în noile modificări aduse de HG nr. 535 / 04.06.2025, pentru a putea cumpăra bilete online trebuie să se prezinte la casele de bilete cu documentele necesare în vederea confirmării calității și obținerea ID-ului de student, respectiv legitimaţia de student pentru reducere/ gratuitate la transport, vizată pe anul universitar în curs, care pe lângă numele, prenumele și CNP-ul studentului, are înscrisă sau aplicată prin ștampilă localitatea în care se află instituția de învățământ și actul de identitate (CI, CI provizorie sau pașaportul), pentru a li se stabili distanța/rutele pe care au dreptul să circule cu reducerea de 90%.
Confirmarea calității și obținerea ID-ului de student se efectuează concomitent cu stabilirea distanței/rutelor de călătorie prin consultarea studentului și cu respectarea prevederilor în vigoare.
Ulterior, în baza ID-ului de student care are asociat datele aferente beneficiarului facilității, inclusiv distanța/rutele de călătorie, acesta poate să își procure bilete de călătorie cu reducere atât online, cât și de la automatele de vânzare, numai pe distanțele respective.
În situația în care se dorește schimbarea sau adăugarea unor stații de cale ferată pentru achiziționarea titlurilor de călătorie online și/sau de la automatele de vânzare, va fi necesară o nouă confirmare a calității de student la casa de bilete.
În cazul schimbării localității de domiciliu, studentul are obligația să se prezinte din nou la casele de bilete cu documentele menționate anterior pentru a i se stabili distanța/rutele pe care are dreptul să circule cu reducere 90%.
Precizăm că studenții care au deja obținut ID-ul de student și NU doresc completarea acestuia cu alte stații conform prevederilor din HG 535/04.06.2025, îl pot utiliza în continuare pentru procurarea legitimațiilor de călătorie online sau de la automatele de bilete, pe relația declarată in sistem, fără a fi necesară prezentarea la casele de bilete.
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
CFR Călători informează că, începând cu data de 3 iunie 2025 și respectiv 4 iunie 2025, vor circula patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord – Constanța și retur. Acestea vor fi operate în regim permanent, nu doar în sezonul estival și sunt formate exclusiv din material rulant modernizat cu fonduri din PNRR.
De astăzi, 3 iunie 2025, circulă IR 1883 București Nord (plecare 12:30) – Constanța (sosire 15:03) și IC 536 Constanța (plecare 17:30) – București Nord (sosire 19:37/plecare 19:54) – Brașov (sosire 22:10).
De mâine, 4 iunie 2025, circulă IC 538 Brașov (plecare 06:58) – București Nord (sosire 09:14/plecare 09:29) – Constanța (sosire 11:36) și IR 1682 Constanța (16:30) – București Nord (19:00).
În funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin programul de investiții cu fonduri din PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), locomotivele și vagoanele finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, pe alte rute de circulație: Arad, Cluj, Iași, Craiova, Galați, Suceava, Timișoara etc.
SNTFC ”CFR Călători” SA a semnat în data de 13.12.2023 contractul de finanțare nr. 45 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar pentru proiectul de investiții “Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători, ce va avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio – economice ale țării și creșterea calității serviciilor cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
În cursul acestei dimineți, 3 iunie 2025, la trecerea la nivel cu calea ferată dintre stațiile Gaiești-Mătăsaru, trenul R-E 9202 Pitești – București Nord a lovit un vehicul rutier al cărui șofer s-a angajat în trecerea căii ferate fără să se asigure.
În urma impactului, locomotiva a fost avariată, iar circulația este întreruptă pe ambele fire de circulație (pe un fir din cauza accidentului, iar pe celalalt fir CFR SA efectuează lucrări).
Trenul îşi va relua circulaţia cu o locomotivă de ajutor, după îndepărtarea de pe linie a vehiculului avariat și finalizarea procedurilor legale.
Menționăm că pasagerii aflați în tren şi personalul feroviar nu s-au aflat în pericol.
Până la restabilirea circulației în condiții de siguranță, trenurile cu tranzit pe zona afectată staționează, respectiv R-E 9024, R-E 9251 și R-E 9201.
Detalii despre aspecte referitoare la intervenția ce are loc ca urmare a întreruperii circulației (timp de remediere și reluarea acesteia), pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată.
CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întîmpinate şi le mulţumește pentru înţelegere.
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
CFR Călători informează că la data de 13/14 iunie 2025 lansează programul estival de transport „Trenurile Soarelui”, ce se va desfășura până la data de 6/7 septembrie 2025. Turiștii vor avea la dispoziție 54 de trenuri directe (32 suplimentare și restul din programul obișnuit) ce vor asigura zilnic legături directe din principalele orașe din țară cu staţiunile de la Marea Neagră.
Trenuri
Regiunile ţării vor fi conectate timp de trei luni cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători cu cele 32 de trenuri suplimentare directe(16 dus /16 întors) dinspre Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, București Nord.
De asemenea, călătorii au la dispoziție și o serie de legături din capitală, pe fondul existenței mersului de tren cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Durata călătoriei pe această rută este redusă, în medie de 2 ore și 30 de minute cu trenurile InterRegio și de 2 ore și 7 minute cu trenurile InterCtiy.
Primele trenuri care vor ajunge în dimineața zilei de 14 iunie 2025 cu turiști pe litoral sunt garniturile dinspre zona Moldovei, dar și tradiționalul tren destinat tinerilor care va circula zilnic pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Piteşti – București Nord – Constanța & stațiuni – Mangalia şi retur. Trenul Tineretului -IR 1912 va pleca din Sibiu la ora 18:38, va circula pe parcursul nopții cu tranzit prin București Nord (plecare ora 03:15) și va ajunge la Constanța la ora 06:11 / Mangalia la ora 07:59.
Programul detaliat cu trenuri, rute și ore de circulație:
Este posibil numai prin stația de cale ferată Tulcea Oraș. Turiștii au la dispoziție două trenuri Regio directe din Constanța spre Tulcea Oraș și retur, iar prin intermediul trenurilor care circulă pe ruta Medgidia – Tulcea Oraș la legătură cu celelalte trenuri de pe magistrala 800 București – Constanța, călătorii vor avea posibilitatea să se deplaseze spre Tulcea Oraș, inclusiv cu trenurile estivale.
Condiții de călătorie
În perioada estivală, parcul activ de material rulant al CFR Călători va fi concentrat pe programul estival de transport „Trenurile Soarelui”, fără a se neglija asigurarea deplasărilor către celelalte zone de interes de pe teritoriul țării, punând la dispoziția publicului călător capacitatea maximă de transport, tehnic disponibilă.
Traficul de pasageri va fi monitorizat atent și în funcție de evoluția și dinamica cererii de transport, compania va acționa în consecință, în limita parcului de material rulant tehnic disponibil. Pentru o călătorie fără griji, este important ca pasagerii să achiziționeze din timp biletele și să opteze nu doar pentru trenurile de la orele de vârf, ci și pentru celelalte trenuri înscrise în programul de circulație.
Trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasă climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptop-ului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, iar în garniturile de lung parcurs se află și vagoane cu locuri pentru dormit.
Menționăm că materialul rulant modernizat de către CFR Călători la industria de profil românească prin programul de investiții cu fonduri PNRR, precum și singura ramă electrică Alstom Coradia Stream pe care CFR Călători o are în exploatare prin punerea la dispoziție de către ARF în cadrul Contractului de Servicii Publice, vor deservi litoralul în acest sezon estival. Ambele tipuri de material rulant răspund unor cerințe ridicate de confort, ceea ce vor face mai plăcută experiența de călătorie spre/dinspre litoral.
Vagoanele și locomotivele modernizate din fonduri PNRR se vor regăsi în compunerea trenurilor InterCity pe ruta Brașov – București Nord – Constanța precum și în compunerea altor trenuri, în timp ce noua ramă electrică Alstom Coradia Stream este utilizată spre/dinspre litoral începând cu data de 1 iunie 2025, prin operarea zilnică a unui număr de patru trenuri InterRegio, pe ruta București Nord – Constanța.
Tarife
Prețul pentru o călătorie cu loc rezervat București – Constanța, fără reduceri, la casa a II-a, este 43,50 lei la tren Regio, 82,50 lei la tren IR și 94,00 lei la tren IC. La cumpărarea cu anticipație a legitimațiilor de călătorie pasagerii se pot bucura de reduceri de până la 10% din tariful de transport. Astfel un bilet cumpărat în avans cu cel puțin 11 zile, pe ruta București – Constanța la clasa a II-a, este 39,55 lei la tren R, 74,85 lei la tren IR și 85,20 la tren IC. Dacă se optează pentru oferta dus-întors prin care se acordă o reducere de 10% din tariful de transport, un bilet la vagon clasa a II-a, pe ruta mai sus menționată, costă 79,10 lei la tren R, 149,70 lei la tren IR și 170,40 la tren IC.
De asemenea, CFR Călători acordă reducerile la transport prevăzute de actele normative în vigoare pentru diverse categorii de persoane (elevi, pensionari, etc.). Pentru detalii accesați www.cfrcalatori.ro, secțiunea Trafic intern/ Oferte și Facilități.
Modalități de cumpărare bilete
Legitimațiile de călătorie în trafic intern pot fi achiziţionate cu anticipație de până la 30 de zile inclusiv, utilizând următoarele canale de vânzare:
direct de la casele de bilete din stații și agenții de voiaj CFR Călători
Accesulîn stațiile de pe litoral pentru persoanele cu mobilitate redusă
Ca urmare a lucrărilor de modernizare/reabilitare a unor stații de cale ferată aflate pe secția București-Constanța, respectiv Constanța-Mangalia derulate de către managerul infrastructurii feroviare – CNCF „CFR” SA, lucrări ce prevăd inclusiv realizarea de facilități de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă, precizăm că accesul persoanelor cu mobilitate redusă spre/dinspre peroane și în incinta stațiilor în vederea debarcării/îmbarcării, va fi posibil în perioada sezonului estival numai în stațiile Constanța și Mangalia.
Astfel, serviciul gratuit de asistență a persoanelor cu mobilitate redusă la peroane în vederea debarcării/îmbarcării în bune condiții poate fi efectuat de CFR Călători, la cerere, doar în stațiile Constanța și Mangalia. Detalii despre accesarea acestui serviciu găsiți pe www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Asistență PMR.
Recomandări
Pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și pentru a ne putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor cumpărarea cuanticipație a legitimaţiilor de călătorie.
Înainte de urcarea în tren, recomandăm tuturor călătorilor să se asigure că au legitimație de călătorie și după caz, documentele aferente pentru transport, pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.
Pentru informații despre circulația trenurilor (ziua, oră, tarif) pe ruta dorită recomandăm accesarea modulului „Mers tren trafic intern” de pe www.cfrcalatori.ro unde se completează stația de plecare/sosire, se alege data de călătorie, se accesează butonul ‘caută’ și se generează o pagină cu toate trenurile care circulă în ziua respectivă pe ruta aleasă.
De asemenea, informații despre circulația trenurilor sunt disponibile:
în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
pe site-ul companiei cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
la personalul nostru din staţii.
Despre CFR Călători:
Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.
Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Fiind de acord, acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.
Când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații din browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați-vă serviciile personale de cookie-uri aici.
Cookie-urile analitice nu sunt esențiale, dar sunt folosite pentru a colecta informații valoroase despre modul în care este utilizat un site web. Aceste informații pot ajuta la identificarea problemelor și la a afla ce trebuie îmbunătățit pe site, precum și ce conținut este util utilizatorilor. În cele mai multe cazuri, informațiile colectate de cookie-urile analitice sunt anonime, dar unele servicii de analiză pot colecta informații care pot fi folosite pentru a identifica utilizatorul.
Nume
Domeniu
Durata
_gid
.cfrcalatori.ro
a day
Conține un identificator unic utilizat de Google Analytics pentru a determina dacă două accesări distincte aparțin aceluiași utilizator în sesiunile de navigare.
_gat_*
.cfrcalatori.ro
a minute
_ga_*
.cfrcalatori.ro
a month
Conține un identificator unic utilizat de Google Analytics 4 pentru a determina dacă două accesări distincte aparțin aceluiași utilizator în sesiunile de navigare.
_ga
.cfrcalatori.ro
a month
Conține un identificator unic utilizat de Google Analytics pentru a determina dacă două accesări distincte aparțin aceluiași utilizator în sesiunile de navigare.
_ga
_gid
_gat
_ga_*
_gat_*
These cookies are set through our site by our advertising partners.
Folosim AdWords pentru a urmări Conversiile noastre prin Google Clicks.
Cookie-urile de marketing sunt folosite pentru a urmări utilizatorii pe mai multe site-uri web, pentru a permite editorilor să afișeze reclame relevante și captivante. Aceste cookie-uri sunt utilizate de obicei de rețelele de publicitate pentru a viza utilizatorii cu reclame care ar putea fi de interes to them.
Acest cookie este folosit pentru a numara de cate ori s-a dat click pe numarul de telefon.
CAL
Refuzați toate serviciile
Salvați
Acceptați toate Serviciile
Accessibility
Accessibility modes
Epilepsy Safe Mode
Dampens color and removes blinks
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Online Dictionary
Readable Experience
Content Scaling
Default
Text Magnifier
Readable Font
Dyslexia Friendly
Highlight Titles
Highlight Links
Font Sizing
Default
Line Height
Default
Letter Spacing
Default
Left Aligned
Center Aligned
Right Aligned
Visually Pleasing Experience
Dark Contrast
Light Contrast
Monochrome
High Contrast
High Saturation
Low Saturation
Adjust Text Colors
Adjust Title Colors
Adjust Background Colors
Easy Orientation
Hide Images
Virtual Keyboard
Reading Guide
Stop Animations
Reading Mask
Highlight Hover
Highlight Focus
Big Dark Cursor
Big Light Cursor
Cognitive Reading
Text to Speech
Navigation Keys
Voice Navigation
Accessibility Statement
www.cfrcalatori.ro
16 December 2025
Compliance status
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience,
regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level.
These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible
to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific
disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML,
adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email eugen@focuswebdesign.ro
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with
screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive
a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements,
alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website.
In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels;
descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups),
and others. Additionally, the background process scans all of the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag
for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology.
To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on
as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside of it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over 7 different coloring options.
Animations – epileptic users can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers), both for Windows and for MAC users.
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs, there may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to eugen@focuswebdesign.ro