Trecerea la noul Mers al Trenurilor 2025–2026

8 decembrie 2025

CFR Călători informează că, începând cu data de 14 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025-2026, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2026.

Compania va asigura zilnic circulația a peste 1150 de trenuri, în funcție de perioada din an: 52 în trafic internațional, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 trenuri sezoniere și 952 Regio, acoperind astfel transportul feroviar la nivel național. Noul plan de circulație reflectă investițiile efectuate în modernizarea serviciului de transport feroviar, introducerea materialului rulant nou și operarea unor trenuri suplimentare pentru a răspunde mai bine cererii de mobilitate la nivel național și internațional.

Noutăți în traficul feroviar internațional – legături extinse și conectivitate îmbunătățită

  • Legături directe între Budapesta și București. Începând cu următorul mers al trenurilor, trenurile IR 72 și IR 73 vor circula pe relația directă Budapesta Keleti – București Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova. Această modificare va asigura o legătură directă cu capitala României.
  • Revenirea trenurilor la Viena Westbahnhof. Trenurile IR 346 și IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relația Baia Mare – Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someș 687/686. Aceste măsuri contribuie la fluidizarea circulației și facilitează accesul pasagerilor la conexiuni internaționale rapide și eficiente spre diferite destinații europene.
  • Noi trenuri sezoniere pe ruta București – Giurgiu – Ruse. Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse 4 trenuri noi pe relația București Nord – București Progresu – Giurgiu – Ruse și retur contribuind la dezvoltarea mobilității transfrontaliere și la consolidarea legăturilor regionale.
  • Continuare colaborare cu Ucraina. Parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua în noul mers prin menținerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – București Nord și retur, grupa directă a trenului Prietenia 401/402, oferind o conexiune stabilă și sigură între România și Ucraina.
  • Reducerea timpilor de staționare la frontieră. Având în vedere aderarea României la spațiul Schengen, staționările trenurilor internaționale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor.

Noutăți în traficul feroviar intern – modernizare în desfășurare și servicii îmbunătățite

Programul feroviar 2025–2026 aduce schimbări și în traficul intern, prin introducerea de material rulant modern, creșterea gradului de confort și extinderea serviciilor de calitate pentru pasageri:

  • Continuarea livrărilor prin PNRR – vagoane și locomotive modernizate. În planul de mers 2025–2026, CFR Călători va continua introducerea în circulație a vagoanelor și locomotivelor modernizate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pe măsură ce acestea sunt livrate de uzinele specializate din România. Noile vagoane sunt dotate cu facilități moderne menite să îmbunătățească experiența de călătorie: internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalații de climatizare, toalete ecologice, precum și spații special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă și chiar vagoane bar-bistro. Având în vedere creșterea calității serviciilor oferite în noul mers, prin care pasagerii vor beneficia de un nivel superior de confort, viteză și siguranță, unele trenuri Interregio care leagă Bucureștiul de Mărășești – Suceava/Iași, precum și de Brașov vor fi reclasificate în Intercity, utilizând în compunerea lor material rulant modernizat prin PNRR.
  • Introducerea noilor rame electrice Alstom Coradia Stream. Un pas important în creșterea calității serviciilor feroviare în trafic intern îl reprezintă introducerea în circulație a trenurilor formate din noile rame electrice moderne de tip Alstom Coradia Stream, puse la dispoziție de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame, parte dintr-un lot de 12 unități achiziționate din fonduri europene și adjudecate de CFR Călători în urma unei licitații competitive, sunt conforme standardelor europene actuale și pot atinge viteze de până la 160 km/h. Pentru noul mers al trenurilor, CFR Călători a programat utilizarea acestor rame moderne în compunerea a 26 de trenuri cu circulație zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute: 14 trenuri între București Nord și Constanța și retur, 6 trenuri între București Nord și Craiova și retur, 2 trenuri pe ruta București Nord – Craiova – Deva și retur, 2 trenuri între București Nord și Arad și retur și alte 2 București Nord – Brașov și București Nord – Timișoara Nord și retur. Introducerea ramelor Alstom Coradia Stream în circulație se va desfășura în conformitate cu livrarea acestora. Estimăm că până la data de 1 februarie 2026 vor fi operate 11 rame din primul lot de 12.
  • Introducerea ramelor PESA pe ruta București – Buzău – Adjud. CFR Călători a planificat punerea în circulație în decursul anului 2026 a 7 trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare și recepție, pe relația București – Buzău – Adjud și retur. Acestea sunt achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și vor fi introduse în exploatare după finalizarea tuturor procedurilor tehnice și administrative, precum și predarea lor efectivă către CFR Călători.
  • Modernizarea continuă a parcului feroviar. Materialul rulant utilizat în noul Mers al Trenurilor include, pe lângă unitățile noi Alstom, PESA și materialul rulant modernizat prin fonduri PNRR, și vagoane modernizate în ultimii ani din fonduri proprii, conforme cu standardele europene, precum și material rulant mai vechi, aflat într-un proces gradual de înlocuire. Pe măsură ce noile rame Alstom, ramele PESA și unitățile de material rulant modernizat prin fonduri PNRR vor intra în exploatare, acestea vor înlocui treptat vagoanele cu uzură mai înaintată. Acest proces reprezintă o etapă importantă în modernizarea parcului feroviar și în creșterea nivelului de confort și siguranță oferit pasagerilor CFR Călători.

Reduceri tarifare

CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale în trafic intern, ca de exemplu abonamente pentru diverse categorii de călători, cardul TrenPlus în baza căruia se pot cumpăra timp de un an un număr nelimiat de bilete cu reducere de 25%, oferta dus-întors cu 10% reducere, cumpărarea cu anticipație prin care se acordă o reducere de până la 10%. Mai multe detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic intern.

De asemenea, și în trafic internațional călătorii au la dispoziție oferte comerciale în funcție de destinație: Ungaria, Austria, Germania, Polonia, Cehia, Slovacia și Moldova, dar și oferta Interrail care poate fi considerată un abonament feroviar intrenațional pentru călătoria în mai multe țări europene sau doar într-o singură țară. Mai multe detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic internațional.

Cumpărarea de bilete se asigură prin următoarele canale:

  • online de pe www.cfrcalatori.ro;
  • din aplicația mobilă “CFR Călători bilete online”;
  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR Călători.

Reamintim că pasagerii trebuie să dețină bilet valabil înainte de urcarea în tren, pentru a evita taxarea suplimentară la bord și/sau aplicarea amenzilor prevăzute de reglementările în vigoare.

Informații despre circulația trenurilor:

Despre CFR Călători:

Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Patru trenuri CFR Călători vor purta nume simbolice de 1 Decembrie, Ziua Națională a României

27 noiembrie 2025

Cu ocazia celebrării Zilei Naționale a României și a împlinirii a 107 ani de la Marea Unire a tuturor provinciilor istorice sub conducerea Regelui Ferdinand I, CFR Călători se alătură festivităților printr-o inițiativă simbolică de omagiere a istoriei.

CFR Călători menține tradiția de a facilita accesul cetățenilor la manifestările centrale, asigurând un total de 36 trenuri care deservesc Alba Iulia, inima Marii Uniri, pe 1 decembrie 2025.

Pentru a marca evenimentul istoric, patru dintre aceste trenuri vor circula având o semnificație deosebită. Trenurile vor purta nume simbolice inspirate de personalități marcante ale vremii contribuind astfel la evocarea spiritului din 1918.

Trenurile care vor purta simbolic, pentru o zi, un nume special pentru Ziua Marii Uniri sunt:

în data de 30 noiembrie/1 decembrie:

  • IR 1835 – București Nord – Craiova – Simeria – Alba Iulia – Cluj Napoca se va numi simbolic trenul „Regele Ferdinand I Întregitorul” – Suveranul sub a cărui domnie s-a realizat Marea Unire din 1918 și care a adoptat reformele fundamentale pentru consolidarea Statului Național Unitar.
  • IR 1763 – Iași – Suceava/Botoșani – Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria – Arad – Timișoara Nord se va numi simbolic trenul „Ion I.C. Brătianu” – Premierul României din timpul Primului Război Mondial, care a jucat un rol esențial în negocierile internaționale ce au condus la împlinirea dezideratului național și la recunoașterea Unirii.

în data de 1 decembrie:

  • IR 1836 – Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria – Craiova – București Nord se va numi simbolic trenul „Iuliu Maniu” – Liderul proeminent al românilor transilvăneni, care a luptat activ pentru autodeterminare și a condus ulterior Consiliul Dirigent, organismul executiv al Transilvaniei post-unire.
  • IC 522/532 – Arad – Alba Iulia – Teiuș – Brașov – București Nord se va numi simbolic trenul „Vasile Goldiș” – Ideolog al Marii Uniri și cel care a citit, în fața Marii Adunări Naționale de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918, Rezoluția istorică prin care Transilvania se unea cu România.

Aceste garnituri speciale vor parcurge țara, asigurând legătura simbolică și fizică dintre principalele regiuni istorice – Banat, Crișana, Maramureș, Ardeal, Bucovina, Moldova, Oltenia, Muntenia și Dobrogea – cu orașul Alba Iulia, inima evenimentelor din 1918.

Prin această inițiativă, CFR Călători dorește să sublinieze rolul esențial pe care transportul feroviar l-a avut și continuă să îl aibă în unirea și coeziunea teritorială a României, aducând astfel un omagiu istoriei și personalităților care au făcut posibilă Marea Unire.

Reamintim publicului că, zilnic, peste 1.030 de trenuri ale CFR Călători asigură mobilitatea și legătura între localitățile din România. Indiferent de canalul ales pentru cumpărarea biletelor de tren, CFR Călători oferă reduceri importante, care sunt prezentate în detaliu pe site-ul oficial: www.cfrcalatori.ro, la secțiunea Trafic intern – Oferte și respectiv Facilități.

 

Modificări în circulația trenurilor CFR Călători urmare a unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Brașov – Hărman solicitate de către CFR SA

26 noiembrie 2025

Urmare unor lucrări la infrastructura feroviară între stațiile Brașov – Hărman solicitate și realizate de către CNCF CFR SA – managerul căii ferate, va interveni următoarea modificare în circulația trenurilor, astfel:

În perioada 2 – 5 decembrie 2025, trenul IR 1543 Brașov – Iași va circula ca și tren IR 12543 în relația Brașov (plecare ora 12.02) – Brașov Triaj – Hărman – Siculeni – Adjud – Ramificația Pașcani – Iași (sosire ora 19.32). 

Restituire contravaloare bilete

Pasagerii care au bilete la trenurile afectate pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon din stațiile CFR, ce sunt publicate pe cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Pentru a facilita cunoaşterea în ansamblu a celor trei companii feroviare de stat, facem precizarea că acestea sunt distincte şi au obiecte de activitate diferite:

  • Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” SA (SNTFC „CFR Călători” SA) // CFR Călători = operatorul naţional feroviar de pasageri ce efectuează doar transport public de călători pe calea ferată. Serviciul de transport public este asigurat în baza unui contract de servicii publice încheiat cu statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Site – cfrcalatori.ro
  • Compania Națională de Căi Ferate “CFR “ SA (CNCF „CFR” SA) // CFR Infrastructură = managerul infrastructurii feroviare din România (inclusiv stații de cale ferată/gări, peroane, treceri la nivel cu calea ferată, pasaje, pasarele pietonale, înlocuirea şi întreţinerea şinelor de cale ferată, întreţinerea şi repararea firelor de înaltă tensiune – de contact- ce permit transportul locomotivelor electrice,) care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată și alocă capacitatea de trase tuturor operatorilor de transport feroviar de călători. Site – www.cfr.ro
  • Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” SA (SNTFM “CFR Marfă” SA) // CFR Marfă = operatorul naţional de transport feroviar de marfă. Site – cfrmarfa.com.

 

Prețuri promoționale la Interrail Global Pass și One Country Pass – 25% reducere

25.11.2025

Cumpără Interrail Global Pass sau One Country Pass* în perioada 25 noiembrie – 17 decembrie 2025 și profită de 25% reducere.

Călătoria are o putere transformatoare, menită să îmbogățească deopotrivă călătorul și destinațiile alese. De aceea, Interrail încurajează adoptarea unui stil de explorare mai atent și mai personal. Prin această inițiativă, Interrail urmărește ca fiecare călătorie să fie o sursă de bucurie pentru vizitatori, dar și un sprijin real pentru comunitățile și locurile care transformă Europa într-o experiență unică.

Interrail oferă posibilitatea de a explora Europa într-un mod flexibil și accesibil, astfel ofertele Interrail sunt:

  • Disponibile cu tarife adaptate fiecărei categorii de călători Adult, Senior, Tânăr și Copil, atât la clasa 1 cât și la clasa a 2-a.
  • Disponibile cu valabilitate flexibilă sau cu valabilitate continuă.
  • Ofertele Interrail Global Pass sunt valabile în toată Europa.
  • Ofertele Interrail One Country Pass sunt valabile doar într-o singură țară/regiune din Europa (la alegere).
  • Vândute la casele de bilete din staţiile şi agenţiile CFR Călători deschise traficului internaţional.

Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale accesați https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro.

Mai multe informații sunt disponibile pe http://www.interrail.eu/, precum și pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Internațional/Oferte/Interrail.

*  Prețurile promoționale nu se aplică pentru One Country Pass Elveția.

Precizări privind compensarea serviciului public de transport feroviar de călători: cum s-a procedat și cum trebuia aplicată legal

21 noiembrie 2025

Abordarea eronată a Autorității  pentru Reformă Feroviară (ARF) din lunile anterioare, sub conducerea fostului președinte Mihai Barbu, privind acordarea compensației pentru serviciul prestat de către CFR Călători, a condus practic ca în prezent situația din sistemul feroviar să fie foarte aproape de înregistrarea unui blocaj.

Din ciclul mulți povestitori, puțin cunoscători, articolele, mult spus marca Club Feroviar, dacă nu ar fi evident interesate, servind probabil unor finanțatori, fluctuanți după cum sunt și articolele, ai acestei organizații (Club Feroviar) ar fi o poveste cu bogați și săraci ceea ce ne îndreptățește să ne așteptăm în curând, de ce nu, și la una cu haiduci.

Nu este de mirare că pentru Club Feroviar, serviciul public este ceva ce trebuie prestat fără a fi compensat numai pentru că așa trebuie, cu trenuri care trebuie să circule numai pentru că trebuie să circule, articolele nefiind altceva decât o înșiruire de fraze fără fundament, nedocumentate sau poate documentate dar neînțelese sau intenționat deformate.

Poate fi explicat oare serviciul public unor participanți parcă cu penel și nu cu pix, unor diletanți,  că un serviciu public reprezintă acel serviciu pe care nimeni nu l-ar presta dacă nu ar fi compensat, compensația fiind o necesitate atât timp cât cel care comandă serviciul, statul prin intermediul autorităților cu atribuții în domeniu, impune și un plafon maxim al tarifelor pentru legitimațiile de călătorie mult sub costurile reale suportate de operator, ca o modalitate de susținere a mobilității persoanelor și pentru a răspunde unor necesității ale societății!

Un jurnalist, un redactor sau un formator de opinie profesionist și imparțial, ceea ce nu este cazul la Club Feroviar, ar fi constatat că în condiții de subcompensare majoră a sistemului feroviar, situație care persistă de ani de zile, acest management “defectuos” al CFR Călători a reușit să asigure fondurile necesare pentru plata salariilor personalului feroviar, la timp, în integralitate, neputând fi făcut responsabil pentru modul în care ceilalți actori din sistemul feroviar execută ordonanțările de plată, eventual prin prioritizarea la plată a unor furnizori înaintea asigurării salariilor pentru personalul propriu.

De asemenea atât pentru un conducător de autoritate, cum a fost cazul fostului președinte ARF – Mihai Barbu, cât și pentru o publicație independentă, ar fi fost lesne de  constatat că acea modalitate de compensare a serviciului public, propusă de Mihai Barbu și susținută cel mai probabil financiar interesat de Club Feroviar,  ar fi condus la o creștere a compensării unor operatori privați la un nivel al compensației pentru prestarea serviciului de transport feroviar de călători de peste 86% din venituri în timp ce la CFR Călători acest nivel ar fi reprezentat mai puțin de 58%.

Un exemplu de ce înseamnă să nu te afli printre susținătorii Club Feroviar este să ai parte de un articol de genul “Tratat de deturnare bani de la buget cu ajutorul ARF, CFR Călători și Transferoviar Călători”, reluat și tot reluat probabil în ideea că cei incriminați vor înțelege ce acțiuni trebuie să întreprindă pentru a deveni agreați. Astfel, în ceea ce privește închirierea unor automotoare în baza unei licitații competitive organizate în conformitate cu prevederile Legii Achizițiilor Publice, Legea 99/2016, ce ar mai fi de spus pentru a explica unor amatori că închirierea impune anumite condiții și costuri semnificative preluate în acest caz de societatea care închiriază automotoare și nu de către CFR Călători.

Precizăm, deși nu avem convingerea că ar exista capacitatea de percepție și de către diletanți, numai câteva tipuri de costuri pe care deținătorul automotoarelor urmează să le suporte: costuri cu asigurările, costuri cu efectuarea reviziilor și reparațiilor, costuri cu instruirea mecanicilor, costuri cu autorizarea și agrementarea automotoarelor, costuri cu deținerea certificatului de entitate responsabilă cu întreținerea etc.

Perpetuarea de către ARF a unui  sistem defectuos de subcompensare și de neplată a facilităților de călătorie acordate diverselor categorii de călători a condus la înregistrarea forțată de datorii a CFR Călători care afectează întreg sistemul feroviar și pe prestatorii de servicii.

Astfel ultima valoare a compensației acordate către CFR Călători a fost de 84 milioane lei aferente lunii noiembrie, insuficientă obligațiilor de plată lunare a CFR Călători în cuantum de 360 milioane lei. În ceea ce privește restanțele pentru facilitățile de călătorie acordate diverselor categorii sociale, CFR Călători are de încasat 110 milioane lei pentru care au fost efectuate demersurile necesare alocării acestor sume, împreună cu Autoritatea de Reformă Feroviară și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Avem convingerea că urmare a discuțiilor purtate în prezent cu conducerea Autorității de Reformă Feroviară și a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și a concluziilor care s-au desprins urmare a acestor analize, acest încă posibil blocaj va fi depășit, prin aplicarea, în stabilirea compensației, a principiului care guvernează serviciul public în corelație cu prevederile legislative incidente și cu principiile concurențiale. Desigur acest prezumtiv blocaj poate fi evitat în condițiile în care fiecare actor din sistemul feroviar va respecta legislația în vigoare, inclusiv Codul Muncii și va prioritiza plata salariilor proprilor angajați.

Diminuarea temporară a perioadei de cumpărare cu anticipație a biletelor

20 noiembrie 2025

CFR Călători informează publicul călător că, pentru punerea în aplicare a noului Plan de Mers al Trenurilor 2025/2026, care va intra în vigoare începând cu data de 14 decembrie 2025, perioada standard de cumpărare cu anticipație a biletelor este diminuată temporar.

Astfel, emiterea legitimațiilor călătorie pentru trenurile cu plecare în datele de 12 și 13 decembrie 2025, precum şi pentru cele din noul Plan de Mers al Trenurilor 2025/2026, atât în trafic intern, cât și în trafic internațional, va fi posibilă începând cu data de 2 decembrie 2025.

CFR Călători mulțumește pasagerilor pentru înțelegere.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon din stațiile CFR ce sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul www.cfrcalatori.ro la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.