20 decembrie 2021, actualizare ora 16:30.

Facem precizarea că restituirea contravalorii călătoriei neefectuate fie pe întreaga rută, fie pe distanța neefectuată din ruta respectivă – prin neutilizarea biletului la trenul afectat de protest – este valabilă numai pentru bilet nu și pentru abonament așa cum era menționat în informarea anterioară. Ne cerem scuze pentru eroarea de redactare şi vă rugăm să aveţi în vedere acest aspect. Așadar, pasagerii care au bilete la trenurile afectate de protestul feroviar pot primi, la cerere, contravaloarea călătoriilor achiziţionate şi neutilizate, conform condiţiilor prevăzute în Regulamentul de transport pe calea ferată, în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

====

20 decembrie 2021, actualizare ora 13:30.

Urmare protestului feroviar al personalului CFR SA care este în evoluție, este afectată circulația mai multor trenuri în trafic intern și internațional.

====

20 decembrie 2021, actualizare ora 12:30.

Situația fiind în evoluțuie poate fi afectată și circulația altor trenuri.

====

20 decembrie 2021, actualizare ora 11:30.

Trenurile afectate până la momentul prezent ca urmare a protestului spontan al personalului CFR SA de pe raza regionalelor Iași, București, Craiova, Galați, Cluj, Constanța:

6002, 6461, 5603, 5401, 1541, 5402, 5461, 5415, 1858,  5411, 1752, 8080, 8202, 8201,1884, 1660 , 1572, 1573, 1541 ,1655, 5014, 5106, 7571, 3085, 4103,  3074, 1734, 1832, 4020, 4451, 4703, 3073, 1831

=====

București, 20 decembrie 2021, ora 11:00.

Protestul spontan feroviar ce are loc astăzi, 20 decembrie 2021, nu se datorează CFR Călători.

Este o acțiune sindicală feroviară a angajaților de la S.C.R.L. Brașov SA și a CFR SA, ca urmare a prorogării până la data de 01.01.2023, a legii 195/2020, privind Statutul Personalului Feroviar, legiferată prin OUG 130/17.12.2021.

Pentru o informare corectă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:

Societatea Comercială de Reparații Locomotive C.F.R. – S.C.R.L. Brașov SA este filială a CFR Călători SA, fiind la ora actuală în procedură de insolvență care intră sub incidența Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență (dosar nr. 4249/62/2014* – termen 19.11.2019).

Pentru CFR Călători SA, S.C.R.L. Brașov SA este un furnizor de servicii care pe bază contractuală asigură și realizează mentenanța curentă, reparații planificate și accidentale ale materialului rulant motor al CFR Călători.

Pentru prestația efectuată de SCRL către CFR Călători plățile sunt efectuate la zi, nefiind înregistrate restanțe. Personalul salariat aparținând SCRL are toate drepturile încasate la zi (salarii, bonuri de masă, etc).

Pe raza regionalei Iași personalul aparținând CFR SA a oprit trenurile CFR Călători în stațiile Iași, Pașcani, Roman și Bacău cu semnalul pe culoarea roșie, fiind afectate trenurile 6002, 6461, 5603, 5401, 5432, 1541, 5402, 5461, 5415. De asemenea, acțiunea personalului aprarținând CFR SA afectează circulația trenurilor și pe raza regionalelor București, Craiova, Galați, Cluj, Constanta.

În intervalul orar 9:00- 9:30 s-a reluat lucrul la SCRL Brașov în condiții normale. Protestul SCRL nu a afecat circulația trenurilor CFR Călători.

În situația în care circulația trenurilor va fi afectată de continuarea protestului la CFR SA, pasagerii care au bilete la trenurile afectate pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile la:

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.