21 august 2022

Trenul 1996, cu circulația pe ruta Mangalia – Buucrești Nord – Craiova, din data de 20.08.2022, a fost expediat conform graficului din Mersul de tren, din stația Mangalia, la ora 12:43, fiind compus din 12 vagoane.
Din cauza întârzierilor altor trenuri (IR 1994 și ale operatorilor privați) care au ca punct terminus stația Mangalia, circulația trenului IR 1996 a suferit modificări. Astfel, acesta a staționat în stația Neptun 24 minute pentru eliberarea liniei între Neptun și Costinești ocupată de trenul IR 1994.
După plecarea trenului IR 1994 din stația Neptun, trenul IR 1996 și-a continuat mersul conform graficului până la stația Costinești unde a așteptat eliberarea liniei Costinești Eforie Sud circa 7 minute, continuându-și mersul pâna la stația Constanța, acumulând la gararea în stația Constanța o întârziere de 30 de minute. În stația Constanța, conform procesului tehnologic, s-a efectuat schimbul mijloacelor de remorcare, fiind înlocuită locomotiva diesel cu o locomotivă electrică.
Plecarea din stația Constanța a fost temporizată cu 10 minute deoacere un călător, în vârsta de aproximativ 70 de ani, a reclamat o stare de rău fiind solicitată ambulanța prin serviciul de urgență 112. După intervenția personalului medical al ambulanței sosită la tren, persoana respectivă a refuzat transportul către unitatea UPU Constanța, continuând călătoria cu trenul, care a fost expediat în condiții de siguranța circulației și confort (toate instalațiile de climatizare în funcțiune). S-a acumulat astfel o întarziere de 40 de minute față de graficul normal de circulatie.
În stația Fetești, personalul specializat al Reviziei de vagoane a intervenit la solicitarea șefului de tren și au facut o nouă verificare a instalației de climatizare a trenului. Această acțiune a adaugat încă 14 minute la întârzierea trenului deja existentă, trenul circulând cu instalația de climatizare în funcție.
La stația Ciulnița, a fost sesizat serviciul de urgență 112, pentru același călător, care la stația Constanța a refuzat transportul către unitatea UPU. Acesta a refuzat internarea după transportul la spital.
Trenul a fost expediat din stația Ciulnița cu o întârziere de 76 de minute (după staționarea suplimentara de 15 minute pentru preluarea călătorului). La plecarea din București Nord avea o întârizere de 98 minute ca urmare a verificărilor suplimentare efectuate în stație de către o echipă tehnică a CFR Călători, verificările fiind efectuate pe fondul sesizărilor referitoare la funcționarea instalației de climatizare în condițiile temperaturilor exterioare ridicate. Îndrumarea trenului din stația București Nord a fost facută cu instalația în stare de funcționare. Trenul și-a continuat drumul către stația de destinație Craiova, unde a garat la ora 22 :52 cu o întârziere de 124 minute. Minutele suplimentare acumulate față de cele 98 cu care trenul a plecat din Gara de Nord, se datorează atât restricțiilor de viteză impuse de gestionarul căii ferate cât și afluenței de călători pentru îmbarcare și debarcare.

=====

actualizare 20 august 2022 – Circulația trenului IR 1755 București Nord – Suceava

Trenul IR  1755, care circulă în relația București Nord – Suceava,  înregistrează o întârziere de 81 de minute la plecarea din stația București Nord pentru preluarea unui grup de călători.

====

20 august 2022 – Circulația trenului IR 1996 Mangalia – București – Craiova

Trenul IR 1996, cu circulație în relația Mangalia – București – Craiova, are o întârizere de 98 minute la îndrumarea din București Nord ca urmare a verificărilor suplimentare efectuate în stația București Nord de către o echipă tehnică a CFR Călători, verificările fiind efectuate pe fondul unor sesizări referitoare la funcționarea instalației de climatizare în conditiile temperaturilor exterioare ridicate. Îndrumarea trenului din stația București Nord a fost facută cu instalația în stare de funcționare.  Funcționarea cu intermitență în parcurs a instalației are ca și cauze avariile temporare care pot apare pe fondul temperaturilor de peste 35 grade coroborat cu întreruperile în funcționarea instalației la trecerea prin zonele de neutre ale rețelei.

CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate și le mulțumește pentru înțelegere.

Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile utilizând: