Către:  Realitatea PLUS

               În atenția doamnei Ana Maria Păcuraru, jurnalist

Referitor la materialul de presă “CHECK-IN. Cum se modernizează CFR după pierderi de milioane: investiție cu stil”  difuzat în data de 14.01.2021 pe canalul Realitatea Plus și postat pe www.realitatea.net, facem precizarea că suntem extrem de atenți la orice critică pentru că ne ajută să fim mai buni, însă atunci când observăm un material difuzat fără nicio dovadă, bazat doar pe păreri și impresii nesusținute, ne rezervăm dreptul de a reacționa public.

În material faceți afirmații la modul general, fără să fie susținute de dovezi și spuneți lucruri din auzite, ceea ce face îndoielnică calitatea documentării jurnalistice. Din păcate prin acest tip de act/demers jurnalistic manipulați opinia publică, fără să aveți în vedere faptul că produceți prejudicii de imagine CFR Călători și afectați în mod direct activitatea companiei.

Este corect jurnalistic ca ilustrarea celor afirmate despre CFR Călători să fie realizată cu imaginile trenurilor noaste, nu cu imaginile unui tren de călători privat, pe care de altfel scrie și numele, altul decât CFR Călători. Atât stand-up-ul reporterului cât și ilustrația materialul s-a bazat pe cadre cu o altă companie decât CFR Călători.

După cum probabil ar fi trebuit să cunoașteți, achiziţionarea de material rulant nou se derulează de Autoritatea de Reformă Feroviară (înființată în 2016), aflată în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, care va distribui materialul rulant, după anumite criterii, către toţi operatorii de pe piața de transport feroviar de călători din România.

Achiziționarea de uniforme noi pentru personalul CFR Călători care intră în relație directă cu publicul călător (casiere, personal de tren etc.) nu a reprezentat un moft, ci o necesitate având în vedere faptul că acestea nu au mai fost cumpărate de foarte mulți ani. Punem călătorul în centrul deciziilor noastre, ceea ce înseamnă că nu ne putem prezenta în fața acestuia oricum. În același timp, am urmărit și crearea de condiții mai bune pentru angajații noștri inclusiv legate de păstrarea imaginii și demnității proprii.

De asemenea, faceți o confuzie gravă: nu s-au modernizat uniformele ci parcul de material rulant. La fel de confuză este și formularea de la începutul materialului.

În ceea ce privește întârzierile trenurilor CFR Călători, facem precizarea că mai mult de 85% din trenurile CFR Călători aflate în circulaţie (circa 1000 de trenuri/zi) conform graficelor ajung la destinaţie fără întârzieri. Iar întârzierile care apar sunt generate de mai mulți factori care nu țin de CFR Călători:

  • cazuri de forţă majoră: vreme nefavorabilă, temperaturi ridicate în şină, ceaţă densă, calamităţi naturale, evenimente de cale ferată, furturi de echipamente de siguranţa circulaţiei, căderi de copaci, lipsă tensiune în linia de contact etc.
  • lucrări la infrastructura feroviară;
  • restricţii şi limitări de viteză impuse pe reţeaua de cale ferată: alte lucrări la linii faţă de cele programate, macazuri etc.
  • sosiri cu întârzieri ale trenurilor internaţionale la frontieră, etc.

Activitatea CFR Călători constă în transportul călătorilor pe calea ferată. Ceea ce ține de gări, linii, semnale nu intră în sfera de activitate a CFR Călatori.Vă rugăm să faceți această distincție pe viitor în materialele dumneavoastră.

Vă stăm la dispoziție pentru orice clarificare sau informație și înainte de difuzarea materialelor pe post.

 

Cu considerație,

Serviciul PR- Marketing CFR Călători