Actualizare – Precizare cu privire la incendiul de la trenul IR 1830 Galați – Cluj Napoca

 24 ianuarie 2024 – actualizare

În completarea informațiilor anterioare, vă prezentăm orarul desfășurării evenimentelor din seara zilei de 23.01.2024, cu privire la trenul IR 1830:

  • La ora 17:53 șeful de tren a sunat la 112.
  • La ora 18:10 a ajuns prima mașină de pompieri.
  • La ora 19:05 a fost scos de sub tensiune firul de contact, procedură care intră în atribuțiile CFR SA.
  • Astfel de la momentul în care șeful de tren a avizat serviciul 112 (ora 17:53) și momentul intervenției pompierilor a trecut mai bine de 1 h, cu toate că prezența acestora a fost operativă, prima mașină sosind la ora 18:10. Deoarece întreruperea tensiunii în firul de contact s-a produs abia la ora 19:05, aceasta a fost efectiv ora la care au putut interveni în sfârșit pompierii.
  • Călătorii trenului IR 1830 nu s-au aflat niciun moment în pericol. Toți călătorii au ajuns la destinații în cursul serii, cu transportul alternativ pus la dispoziție de CFR Călători.

======================

24 ianuarie 2024

Referitor la incendiul care a izbucnit în seara zilei de 23.01.2024 la unul dintre vagoanele din compunerea trenului IR 1830 Galați – Cluj Napoca și care s-a extins ulterior și la un alt vagon, pentru o informare obiectivă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:
– Personalul feroviar prezent la fața locului a sesizat o degajare de fum în timpul mersului în zona cabinei Wc din capătul celui de-al treilea vagon din compunerea trenului și conform procedurilor în asemenea situații, a fost avizat imediat serviciul de urgență 112.
– Intervenția pompierilor a fost temporizată însă de întreruperea cu întârziere a tensiunii în firul de contact, ceea ce a dus la extinderea incendiului și la vagonul alăturat.

Început de incendiu la trenul IR 1830 Galați – Cluj Napoca

Astăzi, 23 ianuarie 2024, în halta Cociu (pe secția Salva-Beclean pe Someș), s-a produs un început de incendiu la un vagon din compunerea trenului IR 1830 Galați – Cluj Napoca.

Din primele informații de la personalul CFR Călători prezent la fața locului, cea mai probabilă cauză este o sursa externă vagonului, începutul incendiului fiind semnalat în zona cabinei Wc. A fost solicitată intervenția pompierilor.

Pentru analiza în detaliu a începutului de incendiu se va constitui o comisie de cercetare.

Călătorii vor fi preluați cu mijloace auto, puse la dispoziție de CFR Călători, spre destinațiile dorite. De asemenea, CFR Călători va asigura produse preambalate și băuturi calde pentru călători.

CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate.

De Ziua Unirii Principatelor Române – 24 ianuarie, „Trenul Unirii” va face legătura între București și Iași

23 ianuarie 2024

Miercuri, 24 ianuarie 2024, angajații feroviari din toată țara, alături de toți românii, sărbătoresc 165 de ani de la Unirea Principatelor Române sub conducerea lui Alexandru Ioan Cuza, primul pas spre înfăptuirea statului național unitar român.

CFR Călători va numi simbolic „Trenul Unirii” – trenurile IR 1661/IR 1664 care duc simbolul național din București către Iași și retur.

Trenul Unirii” va pleca din București Gara de Nord la ora 06:51 și va fi remorcat de o locomotivă vopsită în culorile steagului național. Acesta va putea fi întâmpinat de localnici în stațiile: Ploieşti Sud (~07:29), Mizil (~08:05), Buzău (~08:37), Râmnicu Sărat (~09:07), Focşani (~09:47), Tecuci (~10:28), Bârlad (~11:17), Vaslui (~12:08), Bârnova (~13:00), Iaşi (~13:20).

De Ziua Unirii Principatelor Române, trenul IR 1661 „Trenul Unirii” în stațiile Bârlad și Vaslui va avea o staționare suplimentară de aproximativ 10 minute!

 Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

Numărul călătorilor transportaţi de CFR Călători în anul 2023 mai mare cu 5% faţă de anul 2022

22 ianuarie 2024

CFR Călători în anul 2023

CFR Călători, operatorul naţional de transport feroviar de călători îşi derulează activitatea în conformitate cu prevederile Contractului de Servicii Publice, în scopul realizării obligaţiei de serviciu public stabilită de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Conform Contractului de Servicii Publice, CFR Călători, a asigurat zilnic în anul 2023, în medie, circulaţia a aproximativ 1100 trenuri.

Precizăm că în anul 2023, întregul parc tehnic disponibil de material rulant al CFR Călători a fost în circulaţie, sezonul estival fiind unul din vârfurile de trafic.

În anul 2023, volumul serviciilor oferite (trenuri circulate medie/zi) a înregistrat o creștere cu 4,7% față de anul 2022. Numărul călătorilor transportaţi în anul 2023 a crescut cu aprox. 5% faţă de anul 2022, iar parcursul călătorilor (exprimat în călători km), în anul 2023 a fost cu 5,8  % mai mare decât în anul 2022.

La nivelul companiei au fost adoptate și implementate în mod operativ, măsuri adecvate pentru mai buna satisfacere a nevoii de transport, cu încadrarea în obligația de serviciu public asumată pentru anul 2023.

După o pauză de 8 ani, o dată cu intrarea în vigoare a planului de mers de tren 2022/2023, a fost reintrodusă categoria de tren Intercity pe rutele pe care viteza și condițiile tehnice au permis acest serviciu. Astfel, au fost proiectate pentru circulația în anul 2023 un număr de 12 trenuri, pe următoarele rute: București Nord – Cluj Napoca și retur; București Nord – Constanța și retur; Braşov  –  Constanța și retur; București Nord – Suceava și retur; Pașcani – Iași și retur; București Nord – Arad și retur; Teiuș – Arad și retur. Și în anul 2023, CFR Călători  a lucrat permanent la extinderea serviciilor oferite, astfel, perfecționând aplicația de cumpărare online a biletelor de tren prin introducerea unei facilități noi – alegerea locului și a vagonului în care pasagerii doresc să călătorească.

CFR Călători a îmbunătățit constant produsele și serviciile oferite, pentru a răspunde îndeaproape cerințelor călătorilor și a venit în întâmpinarea publicului cu noi soluții sigure, accesibile și intuitive, prin punerea la dispoziția pasagerilor a cardurilor de transport reîncărcabile. Iar, ulterior, a oferit posibilitatea cumpărării ONLINE a abonamentelor lunare și săptămânale în format digital.  De asemenea, pasagerii au avut posibilitatea de a opta pentru emiterea ofertei “Card TrenPlus” în format digital, pe suport tip card.

Totodată, pentru îmbunătăţirea serviciilor şi creşterea gradului de confort al clienţilor, CFR Călători a derulat şi a încheiat contracte pentru efectuarea de reparaţii de o mai mare complexitate a materialului rulant.

În plus, în luna decembrie 2023, CFR Călători a semnat contractul de finanțare pentru realizarea proiectului de investiții ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători”. 

Proiectul este inclus în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4. Transport sustenabil, Investiția I2 – Material rulant feroviar și constă în îmbunătățirea serviciilor pentru călători, reducerea timpilor de așteptare în gări, realizarea unor programe atractive de circulație a trenurilor și asigurarea unor programe și fonduri adecvate pentru întreținerea materialului rulant feroviar, integrarea cu celelalte moduri de transport de la nivel urban/regional, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 vagoane de călători, ce va avea ca efect atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării și creșterea calității serviciilor cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării.

La acest moment, societatea face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant tehnic disponibil, însă din cauza vechimii, pot apărea unele defecţiuni în parcurs. În anul 2023, parcul activ de material rulant al CFR Călători aflat în circulaţie, a fost de aproximativ 1450 unități (450 de locomotive şi automotoare şi 1000 de vagoane).

CFR Călători va putea realiza un serviciu public feroviar de pasageri care să răspundă în totalitate cerinţelor îndreptăţite de altfel, ale călătorilor, doar în condiţiile în care acestui domeniu de activitate i se vor aloca resursele financiare necesare, adică 2.800.000 mii lei, acum, acesta fiind subcompensat. De asemenea, este necesară asigurarea anuală a unei compensaţii, la valoarea reală conform legislaţiei în vigoare.

Materialul rulant al companiei este vechi (ultimele 603 vagoane intrate în parcul CFR Călători, au fost achiziţionate în perioada 1998 – 2011), şi este insuficient pentru cererea actuală de piaţă, fiind necesare în plus aproximativ 800 de unităţi și 250 de rame electrice.

Peste 85% din trenurile CFR Călători aflate în circulaţie (în medie 1100 trenuri/zi) ajung la destinaţie fără întârzieri.

În ceea ce privește cauzele care conduc la întârzieri ale trenurilor, acestea sunt:

  1. Cauze care NU țin de CFR Călători
  • cazuri de forţă majoră: vreme nefavorabilă, căderi de copaci, lipsă tensiune în linia de contact, temperaturi ridicate în şină, ceaţă densă, şine rupte şi macaze defecte, calamităţi naturale, evenimente de cale ferată, furturi de echipamente de siguranţa circulaţiei, loviri de persoane, vehicule sau animale, etc;
  • lucrări la infrastructura feroviară, restricţii şi limitări de viteză impuse pe reţeaua de cale ferată gestionate de către CFR SA –administratorul infrastructurii feroviare;
  • sosiri cu întârziere ale trenurilor internaţionale la frontieră şi necesitatea preluării și asigurării conexiunilor la trenuri în trafic intern.
  • defectări ale materialului rulant aparținând altor operatori de transport feroviar de marfă și călători care conduc la perturbări temporare în circulația trenurilor.
  1. Defectări ale materialului rulant aparținând CFR Călători – întârzieri directe (cauze care țin de CFR Călători) sau indirecte (cauze generate de factori externi precum vremea nefavorabilă, exemplu – rupere pantograf din cauza căderilor de copaci sau a stării tehnice a infrastructurii feroviare) care conduc la perturbări temporare în circulația trenurilor.

Măsurile care țin de sfera de activitate a CFR Călători privind preîntâmpinarea perturbării circulației feroviare constau în verificări suplimentare ale materialului rulant propriu programat să desfășoare transportul, asigurarea cu locomotive de rezervă în depourile de pe rețea în limita parcului tehnic de tracțiune disponibil, pentru situații de perturbări ale circulației din cauze amintite mai sus, etc.

În anul 2023, întârzierea medie pe tren CFR Călători a fost de circa 8 minute, din care 1 minut și 7 secunde reprezintă întârzierea medie pe tren din cauze generate de CFR Călători.

Circulaţia trenurilor se desfășoară în condiții de iarnă

20 ianuarie 2024

În contextul avertizărilor meteorologice de vreme nefavorabilă pentru această perioadă, CFR Călători informează pasagerii să aibă în vedere faptul că trenurile circulă conform reglementărilor specifice condițiilor de iarnă.

La această oră nu sunt linii închise și nici trenuri blocate, toate magistralele feroviare sunt deschise, iar circulația se desfășoară în condiții normale de iarnă, de siguranță și securitate a călătorilor.

Pentru preîntâmpinarea unor eventuale perturbări în circulaţia trenurilor proprii CFR Călători, compania a luat deja măsuri precum asigurarea locomotivelor Diesel de rezervă, pregătirea suplimentară a materialului rulant pentru circulație în condiții de iarnă şi verificarea suplimentară a trenurilor înainte de plecarea la drum.

Personalul de tren este instruit să ofere informații călătorilor despre conexiunile la alte trenuri existente în situațiile de perturbare a traficului. CFR Călători și CFR SA țin legătura permanent și operativ cu personalul de serviciu din unitățile de deservire, din trenurile aflate în parcurs, pentru a se putea lua cele mai bune măsuri în vederea asigurării condițiilor optime de călătorie și a fluenței traficului feroviar.

Actualizare 20 ianuarie 2024 – Circulația feroviară pe secția Caracal – Craiova s-a redeschis începând cu ora 9:55

20 ianuarie 2024

Circulația feroviară pe secția Caracal – Craiova închisă în cursul dimineții de 16 ianuarie 2024, din cauza deraierii unui tren de marfă, a fost redeschisă pe un singur fir de către CFR SA astăzi, 20 ianuarie 2024, începând cu ora 9:55.

În acest context, trenurile urmează să fie reintroduse treptat în graficul din programul de transport cu tranzit sau sosiri/plecări pe secția Caracal – Craiova, în concordanță și cu condițiile de circulație de pe firul redeschis. Astfel, circulația trenurilor se va normaliza în perioada următoare, după ce se va redeschide și firul 2 de circulație.

Rugăm pasagerii ca înainte de efectuarea călătoriei să se informeze asupra circulației trenului de pe ruta de circulație dorită, pe site-ul www.cfrcalatori.ro, în modulul de căutare trenuri sau la telefon 021.9521. De asemenea, pasagerii care au bilete la trenurile anulate și care urmează să fie reintroduse în circulație vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

Detalii despre aspecte referitoare la intervențiile ce au avut loc ca urmare a întreruperii circulației pe secția Caracal – Craiova pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată.