Modificări temporare în circulația trenurilor internaționale ca urmare a unor lucrări la infrastructura feroviară din Ungaria

17 iulie 2025

Urmare a comunicării primite de la administrația feroviară ungară MAV Start, privind efectuarea unor lucrări la infrastructura feroviară pe secția Budapesta – Szolnok – Lőkösháza, în  perioada 4 – 17 august 2025 vor interveni modificări în circulația trenurilor internaționale, astfel:

  • trenurile internaționale IR 73 Budapesta Keleti – Craiova, IR 75 Budapesta – Cluj Napoca, IR 79 Budapesta Keleti – Bucureşti Nord, IR 371 Budapesta Keleti – Arad, IR 375 Budapesta Keleti – Arad, IR 377 Budapesta Keleti – Timişoara Nord, IR 379 Budapesta Keleti – Arad și IR 473 Budapesta Keleti – Bucureşti Nord vor pleca din stația Budapesta Keleti cu 5 minute mai devreme față de graficul de circulație din mersul trenurilor.
  • Trenurile internaționale IR 367 Budapesta Keleti – Brașov și IR 407 Budapesta Keleti – Brașov vor pleca din staţia Budapesta Keleti cu 30 de minute mai devreme față de graficul de circulație din mersul trenurilor.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon din stațiile CFR, ce sunt publicate pe http://www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei http://www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern/ Mers trafic international.
  • de la personalul nostru din staţii.

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

 

  Deranjament în circulația trenurilor

17 iulie 2025

Astăzi, 17 iulie 2025, la trecerea la nivel cu calea ferată dintre stațiile Făget – Margina, șoferul unui autovehicul s-a angajat în traversarea căii ferate fără să se asigure și a intrat în coliziune cu trenul R 2184 Lugoj–Margina.

Ca urmare a acestui incident a deraiat o osie a automotorului R 2184 fără a fi pusă în pericol siguranța călătorilor sau a personalului feroviar.

În urma impactului, traficul feroviar a fost întrerupt fiind necesară intervenția organelor abilitate pentru eliberarea liniei.

Până la reluarea circulației în condiții de siguranță staționează trenul IR 1831 în stația Făget.

Circulația celorlalte trenuri este întreruptă în zona afectată și se va desfășura, în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA.

CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru problemele întâmpinate.

Restituire contravaloare bilete

Pasagerii care au bilete la trenurile afectate pot primi, la cerere, contravaloarea biletelor achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Detalii pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon din stațiile CFR, ce sunt publicate pe https://www.cfrcalatori.ro/la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei http://www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul  www.cfrcalatori.ro, la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Pentru a facilita cunoaşterea în ansamblu a celor trei companii feroviare de stat, facem precizarea că acestea sunt distincte şi au obiecte de activitate diferite:

  • Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” SA (SNTFC „CFR Călători” SA) // CFR Călători = operatorul naţional feroviar de pasageri ce efectuează doar transport public de călători pe calea ferată. Serviciul de transport public este asigurat în baza unui contract de servicii publice încheiat cu statul român, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Site – cfrcalatori.ro
  • Compania Națională de Căi Ferate “CFR “ SA (CNCF „CFR” SA) // CFR Infrastructură = managerul infrastructurii feroviare din România (inclusiv stații de cale ferată/gări, peroane, treceri la nivel cu calea ferată, pasaje, pasarele pietonale, înlocuirea şi întreţinerea şinelor de cale ferată, întreţinerea şi repararea firelor de înaltă tensiune – de contact- ce permit transportul locomotivelor electrice,) care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată și alocă capacitatea de trase tuturor operatorilor de transport feroviar de călători. Site – www.cfr.ro
  • Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă “CFR Marfă” SA (SNTFM “CFR Marfă” SA) // CFR Marfă = operatorul naţional de transport feroviar de marfă. Site – cfrmarfa.com.

Precizare la adresa dezinformărilor privind plata salariilor angajaților CFR Călători

16 iulie 2025

Referitor la dezinformările apărute în spațiul media privind plata salariilor CFR Călători, pentru corecta informare a opiniei publice, compania aduce următoarele clarificări:

  • La data de 15 iulie 2025, CFR Călători a fost înștiințată prin e-mail de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), la ora 09:30, că a fost plătită compensația.
  • Compensația a intrat în conturile CFR Călători în data de 16 iulie 2025, la ora 10:30, dată la care sumele au fost virate către sucursalele teritoriale ale companiei, pentru plata salariilor.
  • Având în vedere că viramentul se realizează din Trezorerie către bănci comerciale, durata tranzacției poate dura 24 de ore.
  • Pentru operativitate, fiind vorba despre salariile angajaților, CFR Călători a transmis Trezoreriei o adresă de operare în regim de urgență.
  • Precizăm că CFR Călători a efectuat viramentele în aceeași zi în care a avut loc încasarea, respectiv 16 iulie 2025. Acest fapt se poate verifica de către organele abilitate.

Modificări temporare în circulația trenurilor CFR Călători, pe relația Arad – Curtici

 16 iulie 2025

În perioada 17 iulie – 24/25 august 2025, ca urmare a deschiderii circulației pe firul II nou construit Vărădia – Bata – Bârzava Nouă, de către administratorul infrastructurii feroviare CNCF CFR SA, vor interveni modificări temporare în circulația unor trenuri.

Astfel, următoarele trenuri vor circula cu orar modificat pe distanța Arad – Curtici:

  • IR 74 Cluj-Napoca – Bata Hm – Arad – Budapesta va circula cu orar modificat între 17 iulie și 14 august 2025.
  • IR 346 București Nord – Bata Hm – Arad – Viena va circula cu orar modificat în perioada 17/18 iulie – 24/25 august 2025.
  • IR 472 București Nord – Sibiu – Bata Hm – Arad – Budapesta va circula cu orar modificat între 17/18 iulie și 14/15 august 2025.

De asemenea, intervin modificări temporare și în circulața unor trenuri locale, care sunt anunțate în stațiile de pe traseul acestora.

Informații despre circulația trenurilor:

  • la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern).
  • la numerele de telefon din stațiile CFR ce sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/
  • în aplicația TRENUL MEU (https://bilete.cfrcalatori.ro/ro-RO/Itineraries), se introduce numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Se obțin informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire.
  • pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web din gările București Nord, Aeroport Henri Coandă, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași, Cluj Napoca și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor.
  • pe site-ul www.cfrcalatori.ro la Mers tren trafic intern.
  • de la personalul nostru din staţii.

 

ZERO datorii restante ale CFR Călători la bugetul de stat

11 iulie 2025

CFR Călători NU are datorii restante la bugetul de stat. Acest fapt poate fi verificat de oricine pe site-ul ANAF. Direcția Poliției Transporturi a solicitat companiei CFR Călători, pe data de 10 iulie 2025, documente din ultimii ani privind situațiile financiare ale companiei.

În urma discuțiilor purtate între reprezentanții companiei și cei ai Direcției Poliției Transporturilor s-a stabilit că aceștia vor primi până pe 17 iulie 2025 toate documentele solicitate.

CFR Călători are încheiate acorduri cu ANAF pentru eșalonarea plăților în conformitate cu legislația în vigoare, respectiv Codul Fiscal.

Poziția CFR Călători față de declarațiile date presei de Președintele ARF, dar și față de realitățile din piața de transport feroviar de călători

11 iulie 2025

Cu toate că nu ne propunem să facem o analiză asupra modului de formulare a răspunsurilor de către Președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), la întrebările reporterului Agerpres, nu putem să nu constatăm, lesne, că acestea trădează inclusiv un anumit nivel de cunoaștere în domeniul feroviar. Sigur, anumite cunoștințe pot fi obținute inclusiv stând pe o bancă, în gară, urmărind trenurile cum trec prin fața ta, pentru cunoscătorii feroviari aceasta numindu-se „defilare”.

Dar, în cele ce urmează, vom încerca să răspundem aspectelor rezultate din interviul mai sus menționat:

  1. Principala temă fiind cea a salariilor conducerii CFR Călători (sau, pentru a păstra forma academică de formulare a autorului, “șefime”), vă prezentăm în continuare salariile atât ale directorului general și ale directorului financiar-contabil, cât și ale membrilor Consiliului de Administrație, numiți în baza unui proces de selecție în conformitate cu prevederile Ordonanței 109/2011, acestea fiind după cum urmează:
  • Director General, salariul lunar: brut 44.000 lei și net 25.740 lei.
  • Director Financiar-Contabil, salariul lunar: brut 43.000 lei și net 25.155 lei.

În ceea ce privește membrii Consiliului de Administrație, precizăm că, în prezent, aceștia sunt în număr de 7, indemnizația lunară a fiecărui membru CA este de 10.300 lei brut și 6.025 lei net.

Am ținut să precizăm ambele forme ale salarizării, brut și net, pentru a fi în cunoștință de cauză, inclusiv intervievatul.

  1. Număr de salariați raportat la km parcurși

Regretabilă o astfel de comparație, cât timp celelalte elemente de comparație nu sunt similare.

Astfel, nu poți compara un operator cu o obligație de serviciu public stabilită de către ARF, la nivel național, cu un operator care își desfășoară activitatea sectorial. O mai bună documentare din prevederile HG 643/2011, cu modificările și completările ulterioare, ar fi de natură a mai elimina din necunoaștere. CFR Călători este instituția care preia operarea pe secțiile în care operatorii privați încetează activitatea, încetarea activității fiind, desigur, din condiții de ineficiență economică. Exemple secțiile: Sighișoara – Odorhei, Arad – Brad, Timișoara Nord – Lovrin, Timișoara Nord – Periam. Mai mult, cum s-ar putea compara:

  • operatorul național, care are integrat în structură o bună parte din mentenanța materialului rulant, cu o vechime însemnată, aparținând Statului Român, cu un operator care efectuează integral mentenanța în afara societății?
  • operatorul care trebuie să dețină logistica necesară în domeniul achizițiilor publice pentru aplicarea Legii 99/2016, cu un operator privat care nu aplică această lege și, deci, nu are nevoie de o structură de anvergura CFR Călători?

Acesta este un mod neconcurențial, nesoluționat nici până în prezent de către ARF, în timp ce CFR Călători imobilizează material rulant scadent la procesul de mentenanță, pentru parcurgerea tuturor etapelor prevăzute în Legea 99/2016, nu același lucru este și în cazul operatorilor privați.

  1. Trasee profitabile

Înainte de a pune în discuție o astfel de temă, trebuie o temeinică documentare. Ar fi de interes analiza care a permis o astfel de abordare, atât timp cât nu știm să existe un standard de cost la nivelul ARF al operării pe rute/secții, ceea ce, de altfel, ar trebui să existe, fiind de natură a elimina din afirmațiile nefondate. Din punct de vedere al CFR Călători, afirmăm că, în prezent, nu există rute integral profitabile, necesarul de compensat fiind, desigur, diferit de la rută la rută.

Nu putem discuta de rută profitabilă, atât timp cât prețul legitimațiilor de călătorie este reglementat/plafonat, în fapt compensația fiind acordată pentru susținerea mobilității de deplasare a călătorilor și nu pentru companie, care, în cazul subcompensării, devine o victimă.

Nivelul de plafonare al prețului biletelor și compensația în completare depind de politica fiecărui stat și de modul în care acesta stabilește susținerea deplasării călătorilor în regim feroviar, în comparație cu celelalte moduri de transport. Aceasta este de natură a clarifica și temeinicia analizei Președintelui ARF privind creșterea cu 13% față de 4% media în Uniunea Europeană, deși nu înțelegem cum poate fi făcută o astfel de afirmație, atât timp cât prețul legitimațiilor de călătorie a fost modificat, în baza adresei ARF din luna decembrie 2024, conf. prevederilor HG 1453/2022, cu rata inflației de 4,6%, tarifele fiind aplicabile tuturor operatorilor.

  1. Formula

Pentru un necunoscător, aceasta poate fi numai o formulă matematică, dar pentru cei care privesc în profunzime, aceasta este o prevedere contractuală care are drept scop o adaptare a necesarului de compensat la obligația instituită de ARF, corelată cu evoluția elementelor de cost suportate de operator.

Altfel, această prevedere contractuală – pentru că nu este numai o formulă – este mai mult decât aplicabilă, ea ținând cont inclusiv de evoluția unor elemente de cost, cum ar fi: energie, taxa de acces pe infrastructură, motorină etc.

Mai mult, nerespectarea acestei prevederi contractuale înseamnă, în același timp, și nerespectarea unei Hotărâri de Guvern, ceea ce atrage după sine răspundere în consecință. Pentru a clarifica și aspectul privitor la alocarea, în anul 2024, pentru transportul feroviar de călători, de sume din Fondul de Rezervă al Guvernului, precizăm că aceste sume au fost pentru transportul feroviar de călători în integralitatea lui și nu numai pentru CFR Călători. Altfel, deja mediatizata compensație unitară pentru CFR Călători pentru anul 2025, de 47,7 lei/km, a fost inițial stabilită și comunicată CFR Călători de către ARF în luna mai, prin adresa nr. 2971. Este de neînțeles care sunt elementele care au condus la modificarea deciziei ARF între momentul comunicării compensației de 47,7 lei/tren-km și data prezentă, bugetul alocat transportului feroviar de călători de către Guvern nesuferind modificări.

Chiar dacă alocarea fondurilor de la bugetul statului pentru transportul feroviar de călători este mai mică decât în 2024 cu 22%, ca o consecință a modului defectuos de stabilire a compensației la nivelul ARF, reducerea de compensație pentru anul 2025 este de 27% pentru operatorul național și doar de 9%, în medie, pentru operatorii privați, unii dintre aceștia având alocată o compensație atât unitară cât și totală mai mare decât în 2024, creând premisele supracompensării, în condițiile în care, conform afirmației Președintelui ARF, “aceștia fac și profituri destul de bune”.

  1. Ramele electrice puse la dispoziție de ARF

Punctul de vedere al CFR Călători în ceea ce privește întârzierea în furnizarea acestor rame este deja cunoscut din comunicările anterioare. Este de menționat că, până la această dată, CFR Călători operează o singură ramă, începând cu noiembrie 2024 până în prezent, pentru anul 2025 neprimind compensația la care era îndreptățită.