Precizare

 

26 iunie 2021

În cursul nopții de  25/26 iunie 2021, urmare vremii nefavorabile din partea de vest şi nord – vest a ţării, a fost afectată circulația trenurilor CFR Călători.

Trenul IR 1922 Arad – Bucureşti Nord – Mangalia a înregistrat o  întârziere de 420 de minute. Călătorilor din tren le-au fost oferite produse preambalate și apă în stațiile Simeria, Craiova şi București Nord.

Pentru preluarea călătorilor din Bucureşti care aveau bilete achiziţionate la trenul IR 1922 Arad – Bucureşti Nord – Mangalia a fost suplimentat cu vagoane trenul IR 1983 Bucureşti Nord – Mangalia.

Restituire contravaloare bilete, renunțare la călătorie

Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea pentru parcursul neefectuat, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Mai multe detalii despre condiţiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Intern.

CFR Călători cere scuze călătorilor pentru disconfort şi îi asigură că toate măsurile operative întreprinse de angajaţii feroviari au ca principal scop realizarea circulaţiei feroviare în condiţii de deplină siguranţă.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon din stațiile CFR (https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/), 021/9521 (pentru traficul intern plecări/sosiri din București Nord) sau să se adreseze personalului nostru din stații.

De asemenea, pe site-ul companiei www.cfr.ro sunt funcționale și actualizate permanent camerele web http://cfr.ro/index.php/component/content/article/2-uncategorised/4023-camere-web-2 din gările București Nord, Timișoara, Craiova, Brașov, Iași și Constanța care indică ora de sosire/de plecare a trenurilor, precum și programul trenul meu http://cfr.ro/index.php/cauta-tren  care oferă informații în timp real cu privire la localizarea trenurilor înscrise în circulație.

 

      Precizare CFR Călători

 25 iunie 2021

Referitor la circulația trenului IR 1942 din data de 24/25 iunie 2021 pe relația Baia Mare – Mangalia, precizăm că este în desfășurare o cercetare internă. Astfel întregul personal al CFR Călători care a participat la circulația trenului este cercetat cu privire la motivul prelungirii staționării în stația Jibou și lipsa condițiilor de confort în anumite vagoane ale trenului.

CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat.

Instalează aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” și poți cumpăra bilete de tren direct de pe telefon

 

 23 iunie 2021 

CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren prin lansarea în data de 24 iunie 2021 a aplicației mobile “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”.

Prin obiectivele propuse în cadrul Strategiei de Digitalizare a societății ne dorim să fim mai aproape de călătorii noștri, să extindem canalele de distribuție online, iar prin intermediul acestei aplicații cumpărarea biletelor să fie un proces accesibil.

Aplicația oferă o interfață intuitivă prin care utilizatorii au acces rapid la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă, adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă. Proiectul este orientat către clienți și vine în întâmpinarea nevoilor și așteptărilor acestora.

Pentru început, aplicația va fi disponibilă pe dispozitivele cu sistem de operare Android (minim Android 5.1).

Instalarea aplicației mobile ”CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” se poate face prin accesarea următorului link (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Infofer.ImtMobile) sau prin căutare în Magazin Play (Ex: „bilete CFR online”).

Aplicația este disponibilă în testare deschisă pentru o perioadă de 30 de zile și va fi îmbunătățită în funcție de recomandările clienților.

Pentru o achiziționare ușoară și rapidă a biletelor de tren, aplicația mobilă ”CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” oferă următoarele funcționalități:

  • Confirmarea email-ului direct în aplicație – deschiderea unui email din care se va accesa direct aplicaţia pentru confirmarea înregistrării sau resetarea parolei;
  • Autentificarea pe o perioadă nedeterminată, chiar și după actualizări ale aplicației. De asemenea, listarea biletelor nu mai presupune căutarea după o dată de început și una de final, ci sunt afișate ultimele 50 de comenzi descrescător;
  • Achiziționarea de bilete standard sau de bilete dus-întors, pentru toate categoriile de pasageri disponibile online. Astfel, utilizatorii aplicației pot realiza selecții ale paturilor, adăuga bilete pentru animale de companie sau de bicicletă,  pot prelua/salva datele călătorilor din/în preferințe, pot vedea plecările și sosirile din stații;
  • Oferă link-uri rapide pentru funcțiile care sunt disponibile doar în varianta web pentru biletele deja achiziționate (modificarea călătoriei, renunțarea la călătorie sau emiterea de facturi);
  • Autentificarea automată în aplicația web la accesarea funcțiilor Modifică biletul, Renunțare la călătorie, Factură bilet din aplicația mobilă;
  • Notificări în aplicație în legătură cu biletul achiziționat și informații utile în ziua plecării trenului referitoare la începerea călătoriei (Ex: cu 1 oră înainte de plecarea trenului, călătorul primește mesaj că are cumpărat un bilet la trenul X cu plecare din stația Y);
  • Permite accesul la călătoriile curente – prin prezentarea în pagina „Rute + cumpără” de informații rapide privind plecarea și sosirea, cât și vagonul și locurile unde utilizatorul are biletul. La pagina “Trenul meu” sunt afișate următoarele trenuri cu care se va călători și data de călătorie asociată.
  • Sugerează, în baza istoricului de bilete cumpărate, locațiile de plecare /sosire pentru următoarea călătorie a utilizatorului;
  • Prezintă în pagina comenzii,  prin intermediul unui buton direct, schița vagonului în care se află locurile înscrise pe bilet, fără a mai fi necesar a se căuta vagonul în cadrul listei compunerii de la pagina „Trenul meu”;
  • Funcționalitate offline – odată încărcată lista comenzilor și vizualizat PDF-ul biletului, aceste operațiuni pot fi făcute și fără conexiune la internet, spre exemplu la prezentarea în tren către conductor într-o zonă fără semnal.

Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, să ne contacteze la numerele de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), 021.314.5528 (pentru traficul internațional Gara de Nord București) sau să se adreseze

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

NOU: Bilete ONLINE  tip A4 Rail Ticket în TRAFIC INTERNAȚIONAL, fără necesitatea tipăririi!

22 iunie 2021

CFR Călători informează că din această lună, pentru călătoria în trafic internațional va pune la dispoziția călătorilor care utilizează aplicația online Cumpără bilete de tren online  disponibilă pe www.cfrcalatori.ro un nou tip de bilet –  A4 Rail Ticket (A4RT) pentru care nu va mai fi necesară tipărirea sau ridicarea lui dintr-o stație de cale ferată.

În prima etapă, aplicația va permite vânzarea online a biletelor tip A4RT pentru relațiile internaționale dintre România – Ungaria și retur, urmând a fi extinsă și pentru relațiile internaționale dintre România-Austria și retur și ulterior către alte destinații europene.

Astfel, călătorii care cumpără online legitimațiile de călătorie tip A4RT vor primi pe email aceste bilete sub forma unui document pdf și fie pot fi tipărite, fie pot fi prezentate pe dispozitive electronice (telefon, tabletă, laptop).

Prin procurarea online a biletelor de călătorie A4RT, pasagerii se pot prezenta direct la tren, fără alte formalități în stația de plecare.

Biletele A4RT sunt nominale, iar în tren, la verificarea legitimațiilor de călătorie, pasagerii trebuie să prezinte:

  • biletul A4RT imprimat sau afișat pe un dispozitiv electronic,
  • documentul de identitate (carte de identitate/ pașaport în original).

 

Reamintim că achiziționarea online a biletelor în trafic internațional este posibilă de la începutul anului 2019.

Pentru efectuarea călătoriei cu alt tip de biletele internaționale cumpărate online, călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport în România, fie prin ridicarea lor dintr-o stație  CFR, fie prin livrarea prin curier. 

Achiziţionarea biletelor pentru destinații internaționale este disponibilă pe site-ul www.cfrcalatori.ro, prin aplicația Cumpără bilete de tren online / Trafic internțional sau direct de pe linkul  – https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro.

Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale, călătorii pot accesa www.cfrcalatori.ro  secțiunea Mers Tren Trafic Internațional sau să solicite informații telefonice la casele de bilete cu vânzare în trafic internațional din stațiile de cale ferată. Numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/ .

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

 

 

 

 

 

Modificări temporare în circulația trenurilor „Corona” Brașov – Budapesta și retur

18 iunie 2021

În perioada 19 iunie – 29 august 2021 sunt anutațe lucrări la infrastructura feroviară din Ungaria. În aceste condiții trenurile IR 12406 și IR 12407 “Corona” în relația Brașov – Budapesta, vor circula cu orare modificate pe teritoriul Ungariei, astfel:

  • IR 12406 Brașov (plecare 19:25) – Valea lui Mihai (sosire 06:48 / plecare 07:06 ora României / 06:06 ora Ungariei) – Nyirabrany (plecare 06:51) – Puspokladany (08:17) – Szolnok (09:47) – Budapesta Keleti (sosire 11:15).
  • IR 12407 Budapesta Keleti (plecare 17:10) – Szolnok (18:42) – Puspokladany (plecare 19:58) – Nyirabrany  (plecare 22:00) – Valea lui Mihai (sosire 22:15 (ora Ungariei)/ plecare 23:33 ora României) – Brașov (sosire 11:02).

Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale, călătorii pot accesa www.cfrcalatori.ro secțiunea Mers Tren Trafic Internațional sau să solicite informații telefonice la casele cu vânzare în trafic internațional din stațiile de cale ferată. Numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE – https://www.cfrcalatori.ro/informatii-telefonice/.

Informații actualizate despre circulația trenurilor în trafic sunt disponibile pe site-ul pe www.cfrcalatori.ro, la Mers Ttren Trafic Intern sau la telefon 0219521 – INFO CFR (trafic intern) la personalul nostru din staţii.

Interrail Pass – 10 % reducere la vacanțe cu trenul în Europa

4 iunie 2021

În contextul Anului European al Căilor Ferate, pentru vacanțe cu trenul în Europa la preţuri atractive, CFR Călători recomandă oferta de călătorie Interrail Pass, ce va avea reduceri de 10%  în  luna iunie a.c., pentru ambele variante ale ofertei: Interrail Global Pass și Interrail One Country Pass.

Reducerea se acordă tuturor categoriilor de călători (adulți, tineri și seniori), atât la clasa 1 cât și la clasa a 2-a.

Copiii de până la 12 ani beneficiază de gratuitate (maximum doi copii însotiți de un adult), iar tinerii (vârsta până în 28 de ani), adulţii şi seniorii (vârsta peste 60 de ani) dispun, de asemenea, de tarife reduse.

 

Legitimaţia Interrail Global Pass oferă posibilitatea efectuării de călătorii nelimitate în 33 de ţări europene, din Scandinavia până în Turcia şi, în plus, traversarea maritimă cu vaporul între Italia şi Grecia. Perioada de valabilitate a legitimaţiilor este de la patru zile până la 3 luni, pasagerii având libertatea de a alege ruta în timpul călătoriei. Oferta Interrail Global Pass este valabilă şi pe parcursul ţării de rezidenţă, pentru o călătorie dus-întors.

Oferta Interrail One Country Pass cu preț promoțional este valabilă pentru următoarele țări: Germania, Marea Britanie, Spania, Austria, Franța, Benelux (Belgia, Olanda și Luxemburg), Irlanda, Irlanda de Nord, Italia, Estonia, Grecia, Republica Cehă, Ungaria, Portugalia, Bulgaria, Croația, Macedonia de Nord, Letonia, Lituania, Polonia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Turcia.

Pass-urile Interrail Global și Interrail One Country cu 10% reducere pot fi restituite sau schimbate similar Pass-urilor disponibile cu tarif întreg.

Detalii despre tarife și alte informații sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic Internațional/ Interrail și pe  http://www.interrail.eu/.

Oferta Interrail Pass este vândută la casele de bilete din staţii şi agenţii CFR Călători deschise traficului internaţional. Pentru informații despre circulația trenurilor internaţionale, călătorii pot solicita informaţii la telefon 021.314.55.28 (trafic internațional Gara de Nord București).

 

Despre CFR Călători:

Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de calitate de transport feroviar de pasageri, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.