Posted 25-05-2021 into the Events

Schimbările climatice și provocările în contextul pandemic necesită noi abordări pentru a limita efectele asupra mediului și asupra climei, dar și de a revitaliza creșterea economică.

Prin transportul feroviar pot fi îndeplinite ambele deziderate. Cu toții am devenit conștienți în ultimul an că mobilitatea este importantă pentru a merge la muncă, la școală, a călători în vacanțe, a ne reîntâlni cu familia și prietenii etc. De aceea creșterea mobilităţii persoanelor şi a schimburilor de marfuri reprezintă o şansă viabilă pentru stimularea economiei, a educației și de a înlesni conexiunea între oameni, comunități, familii, regiunile țării și cu Europa.

Asigurarea mobilității pe calea ferată oferă alternative în faţa dificultăţilor actuale și viitoare, iar pentru a limita emisiile de CO2, călătoria cu trenul trebuie să devină un lucru obișnuit pentru că reprezintă cel mai ecologic mijloc de transport.

Puteți afla impactul asupra mediului, produs prin utilizarea diferitelor mijloace de transport pentru călătoriile în Europa, accesând programul ECOPASSENGER (http://ecopassenger.org/bin/query.exe/en?L=vs_uic).

Aplicația este realizată de Uniunea Internaţională a Căilor Ferate și permite compararea rutelor de călătorie aeriană, auto şi feroviară, prin calcularea consumului de energie, emisiilor de CO2 şi a altor poluanţi (emisii de oxizi de azot, emisii de particule, emisii de hidrocarburi), pentru fiecare rută selectată. Poate fi introdusă orice rută de interes și aplicația va evidenția emisiile pe moduri de transport.

Toți putem contribui la combaterea schimbărilor climatice și la creșterea economică. Urcă-te în tren! Viitorul este calea ferată.

#AnulEuropeanAlCăilorFerate2021

#EUYearofRail

Știați că?

  • 1965 – 1966 – A intrat în exploatare tracţiunea electrică pe tronsonul Braşov – Predeal. La 20 aprilie 1966 a fost dat în exploatare tronsonul Predeal – Câmpina, iar la 16 februarie 1969 este inaugurată oficial întreaga magistrală electrificată Braşov – Bucureşti (170 km). Pentru tracţiunea electrică au fost livrate de firma suedeză ASEA, 10 locomotive tip Co-Co de 5100 kW. În Decembrie 1965 primul tren inaugural pe Predeal – Brașov a fost remorcat cu EA 001 prima locomotivă electrică.

Alte articole pe aceeași temă:

CFR Călători, partener al Connecting Europe Express! click aici
Transportul viitorului este cel feroviar. Alegeți calea ferată! click aici
România membru fondator al Uniunii Internaționale a Căilor Ferate click aici
Transportul feroviar cel mai ecologic tip de transport de pasageri din Europa click aici
Muzeul de locomotive cu abur din Reșița click aici
Ceferiada click aici
Muzeul de locomotive din Dej click aici
Transportul feroviar conectează Europa click aici
TRENUL = Transportul feroviar este mai curat click aici
140 ani de la prima cale ferată executată integral de ingineri români click aici
Conexiunea feroviară a Capitalei cu Orientul și Occidentul, la începuturi click aici
Începutul căilor ferate în Europa click aici
Explorați ruta feroviară Suceava – Putna click aici
Istoria trenului regal click aici
Faleza Dunării și Tunelul Filești în Anul European al Căilor Ferate! click aici
Calea ferată Filiași – Bumbești – Livezeni click aici
Viaductul Caracău -cel mai mare viaduct în arc din beton din România click aici
Gara regală Bucureşti Băneasa click aici