Trenul Regal a fost martorul unei părți importante a istoriei României trecând prin trei forme de guvernământ: monarhie, comunism și democrație. Trenul a fost comandat de Regele Ferdinand I în 1926 la uzinele Ernesto Breda Construzioni Meccaniche din Milano, pentru ca el împreună cu Regina Maria să poată realiza vizite de stat în țările vecine. Trenul a fost gata la un an după moartea Regelui Ferdinand și a rămas să fie utilizat de familia acestuia.

Trenul este compus din Vagonul-Sufragerie, Vagonul-Regelui, Vagonul-Reginei, Vagonul-Invitaților și Vagonul-Casei Majestății Sale Regelui. Vagonul-Sufragerie este cel în care au fost ținute dineuri oficiale și este alcătuit din sufragerie, unde au loc 24 de persoane la masă și un salon cu 12 locuri.

În Trenul Regal, de-a lungul timpului, au călătorit patru generații ale Familiei Regale: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai și Majestatea Sa Margareta.

Știați că?

Regele Mihai a călătorit mult cu Trenul Regal în perioada celui de-al Doilea Război Mondial.
Trenul Regal a fost restaurat în 2003 la Atelierele Griviţa, elementele originale fiind conservate în proporţie de peste 80%.
Trenul Regal al României a fost utilizat și de liderii politici din perioada 1948-1989.

Sursa: https://familiaregala.ro/resedinte/trenul-regal

Alte articole pe aceeași temă:

CFR Călători, partener al Connecting Europe Express! click aici
Transportul viitorului este cel feroviar. Alegeți calea ferată! click aici
România membru fondator al Uniunii Internaționale a Căilor Ferate click aici
Transportul feroviar cel mai ecologic tip de transport de pasageri din Europa click aici
Muzeul de locomotive cu abur din Reșița click aici
Ceferiada click aici
Muzeul de locomotive din Dej click aici
Transportul feroviar conectează Europa click aici
Transportul inteligent click aici
TRENUL = Transportul feroviar este mai curat click aici
140 ani de la prima cale ferată executată integral de ingineri români click aici
Conexiunea feroviară a Capitalei cu Orientul și Occidentul, la începuturi click aici
Începutul căilor ferate în Europa click aici
Explorați ruta feroviară Suceava – Putna click aici
Faleza Dunării și Tunelul Filești în Anul European al Căilor Ferate! click aici
Viaductul Caracău -cel mai mare viaduct în arc din beton din România click aici
Gara regală Bucureşti Băneasa click aici