De ziua Sfântului Voievod Ștefan cel Mare care se sărbătorește la 2 iulie, puteți face o excursie pe ruta Suceava –Putna – o cale ferată din provincia istorică Bucovina. În lungime de 73 de kilometri aceasta face legătura între fosta capitală a Moldovei din vremea lui Ștefan Cel Mare și Mănăstirea Putna.

Mai ales că 2021 reprezintă Anul European al Căilor Ferate este un bun prilej de a descoperi liniile ferate secundare ce au fost închise și redeschise spre revalorificarea lor turistică și istorică, cum este Suceava – Putna, al cărui traseu este următorul:  Suceava – Suceava Nord – Dărmănești – Milișăuți – Țibeni – Dornești – Rădăuți – Gălănești – Vicov – Vicovu de Jos – Vicovu de Sus – Bivolarie – Gura Putnei – Putna Troiță – Putna Centru.

Călătoria cu trenul pe această rută vă conduce într-o zonă plină de istorie și peisaje frumoase. Linia străbate o parte din Culoarul Sucevei, pe partea stângă a râului Suceava. Ca o paranteză, de la Dornești până la Vicșani calea ferată încalecă peste calea ferată cu ecartament larg, ce face legătura cu Ucraina. Aici, trenurile spre Putna fac rebrusment (schimbă direcția traseului). După trecerea râului Suceava, calea ferată trece prin orașul Rădăuți, apoi pe Valea Sucevei și urcă printr-o zonă împădurită până la Gura Putnei.

Odată ajunși în Putna, este imposibil să nu vizităm Mănăstirea Putna (aflată la o distanță de aproximativ 1,5 km de gară), ctitorie a lui Ștefan Cel Mare și unul dintre cele mai importante centre de cultură şi istorie din Moldova, precum și Chilia lui Daniil Sihastrul (1 km) sau Biserica de lemn din Putna, toate incluse în Lista monumentelor istorice din România și/sau județul Suceava.

De asemenea, și în Suceava  – unul dintre cele mai vechi și importante orașe ale țării ce a îndeplinit rolul de capitală a Principatului Moldovei timp de aproape două secole, puteți vizita numeroase obiective istorice și turistice, răspândite în oraș și în împrejurimile sale: Muzeul Satului Bucovinean (gospodărie din Straja), Cetatea de Scaun a Sucevei, Cetatea Șcheia, Curtea Domnească, Muzeul de Istorie, Muzeul de Științe ale Naturii, Muzeul Satului Bucovinean, etc.

Circulația feroviară din Suceava este asigurată de două gări monumentale construite la doar 3 kilometri una de alta: Gara Suceava sau Gara Burdujeni ce reprezintă una din atracțiile orașului, realizată în stil eclectic, după modelul gării din Fribourg din Elveția. Este cea mai mare gară din fostele Principate Române și care încă se păstrează total nealterată până în zilele noastre. A doua este Gara Suceava Nord cunoscută sub numele de Gara Ițcani, construită în anul 1871 în localitatea Ițcani, astăzi cartier al Sucevei.

De la Gura Putnei (473 m) până la Putna (532 m) calea ferată urcă la o  altitudine de 60 m pe o distanță de doar 5,5 km, deoarece Putna se află într-un relief vălurit din Munții Obcina Mare din Carpații Orientali.

Știați că?

Între anii 1871 – 1918 gara feroviară din cartierul Burdujeni de astăzi se afla în România, iar gara din cartierul Ițcani de astăzi se afla în imperiul Austro – Ungar. Ambele cartiere de astăzi ale orașului Suceava erau localități de frontieră între România și Imperiul Austro-Ungar și sunt desprățite de râurile Dragomirna și Mitocu, afluenți ai râului Suceava.

#StefanCelMare
#AnulEuropeanAlCăilorFerate2021
#EUYearofRail

Alte articole pe aceeași temă:

CFR Călători, partener al Connecting Europe Express! click aici
Transportul viitorului este cel feroviar. Alegeți calea ferată! click aici
România membru fondator al Uniunii Internaționale a Căilor Ferate click aici
Transportul feroviar cel mai ecologic tip de transport de pasageri din Europa click aici
Muzeul de locomotive cu abur din Reșița click aici
Ceferiada click aici
Muzeul de locomotive din Dej click aici
Transportul feroviar conectează Europa click aici
Transportul inteligent click aici
TRENUL = Transportul feroviar este mai curat click aici
140 ani de la prima cale ferată executată integral de ingineri români click aici
Conexiunea feroviară a Capitalei cu Orientul și Occidentul, la începuturi click aici
Începutul căilor ferate în Europa click aici
Istoria trenului regal click aici
Faleza Dunării și Tunelul Filești în Anul European al Căilor Ferate! click aici
Calea ferată Filiași – Bumbești – Livezeni click aici
Viaductul Caracău -cel mai mare viaduct în arc din beton din România click aici
Gara regală Bucureşti Băneasa click aici